Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er veldig glad i denne kyllinggryten: (til 2-3 personer) Ingredienser: 300-400 g kyllingstrimler/kyllingkjøttdeig 1 paprika, små terninger 1 løk, små terninger 2 dl kesam (ca 2/3 boks) Kesam står der med melken, nesten det samme som rømme. 2 dl vann 2 ts buljongpulver Krydder 1)stek kjøttet i smør. 2)Ha oppi grønnsakene, stek 1 minutt 3)ha oppi vann og buljongpulver. 4)Ha oppi kesam, rør godt! 5)Krydre med salt, pepper, hvitløk og paprikakrydder. Paprikakrydderet er mest for å få farge på det... 6)la det trekke på svak varme i ca 5 minutter. Serveres med kylling og ris
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 skjær 4-6 kyllingfileeter i biter (first price duger leenge - billige er de og..hehe) salt og pepper, pluss noen hakkete hvitløksbåter stekes, hell over i ildfast form hell fløte over i panna, la dette kokes. ha så oppi 2 dl craime fraich smuldre inn 75 gram norzolaost (jeg dobler ofte denne... - da baller det ofte på seg med litt ekstra craime også..) ha i en eller to terninger hønsebuljong kok og rør til osten er helt smeltet, hell på soyasaus - bare en lliten dæsj. Sleng så dette over kyllingene.... stekes 200 grader 20 min serveres med det du måtte ønske, men hvitløksbaggiser er et must..hehe OG; ikke si du ikke liker norzolaost, ( for det gjør ikke jeg )- men oppi her smaker'n digg
Mamma med to søte små Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Dytter denne til toppen, så den ikke forsvinner før jeg har funnet meg penn og papir, for disse rettene skal noteres!! Kjipe-Laila: Hvor mange personer er den retten din beregnet til?
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Legger til en til som er god - Rebels fløtegryte=) Dette blir jo omtrent som fløtegratinerte poteter, bare med flere ingredienser, og serveres som en egen rett=) Ingredienser: 400 g kjøtt (helst biffstrimler eller 1 boks bogskinke) 1 løk, finhakket 1/2 blomkål, delt i buketter 4-5 store poteter, skrelt og delt i tynne skiver 100 g stekt bacon 1 boks fløte Hvitløkskrydder, evt 1-2 fedd fersk hvitløk, finhakket/presset Stek kjøtt, bacon og løk. Hvis du bruker bogskinke trenger du ikke steke den. Del blomkålen i små buketter Skrell potetene og del dem i tynne skiver. Legg alt sammen lagvis i en ildfast form. Ha fløten i et stort glass og bland den godt med hvitløk. jo mere jo bedre! Hell over fløte så det dekker, kanskje litt mer enn en boks (1/3 Liter) Stek det på 180 grader i ca 30 minutter, eller til potetene er blitt skikkelig myke. Pass litt på og se på den innimellom, for fløten kan fort koke så den blir brun på toppen. Når det begynner å nærme seg ferdig, strør du ost på toppen og steker den 10 minutter til. Serveres med salat=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå