Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

merker man det?kommer det mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det er et godt spørsmål!!!! Jeg har flere venninner som har hatt splash-opplevelse når vannet har gått. Og det har vært første tegn til fødsel. Hos andre har vannet gått, eller blitt tatt på sykehuset.

I mitt tilfelle var jeg veldig usikker selv, om det var fostervann som kom. plutselig var det litt vått i trusen...ble litt usikker om jeg hadde tisset på meg uten å kjenne det. Men siden det bare var en uke til termin tok jeg på meg et bind. Etter en halvtime sjekket jeg bindet igjen...og det var litt fuktig...og nå visste jeg at jeg ikke hadde tisset uten å kjenne det.

Ringte til KK, fikk snakke med en jordmor. Hun sa at jeg skulle ringe på litt senere samme dag. Jeg gjorde det og da fikk vi beskjed om å komme inn til kontroll. Jordmoren så at det var fostervann. Lukter søtlig og skal være lyse, lyse rosa. Så hos meg lakk det litt og litt.

Vi tok ctg for å se hvordan babyen hadde det, og så måtte jeg ta en blodprøve mtp infeksjon(når vannet har gått er det jo ingenting som beskytter ulumskheter å komme inn).

Alt var bra, så vi skulle dra hjem, og så komme tilbake på kontroll etter tre timer. Men vi rakk bare hjem før riene mine satte inn for fullt...og veldig tett. Etter en time hjemme dro vi på KK og fikk fødestue!!

Skrevet

Okay.jeg er bare i uke 29+4.men,har merka noen dager nå at trusa er våt.skjenner jo ikke at jeg har tissa på meg heller.men,så er jeg veldig varm om dagen.så lurer på om det bare kan være bare svette.men,er litt mye til å være bare det også.blir bekymra jeg:-(

Skrevet

Det er stor sannsynlighet for at det du opplever er utflod. Ja, jeg vet det høres rart ut at man kan skille ut så mye (og så tynn!) utflod, men det kan man. Utskilningen av celler, slim og andre rariteter øker desto lengre ut i svangerskapet du kommer. Du kan også merke at det kommer MYE væske på null komma niks. Jeg opplevde det under en intim kosestund med samboer. Det kom minst 1 dl klar, luktfri væske sånn helt plutselig. Jeg ble først redd for at jeg hadde tisset på meg, men forsto raskt at det ikke var det. Så begynte vi å undre oss over om vannet kanskje haddde gått/at jeg lakk fostervann. Det endte med at jeg fikk en kontrolltime på sykehuset dagen etter for å sjekke om det var lekkasje eller om vannet hadde gått. Men nei.. Der var alt tett og fint, så fostervann var det ikke. Legen som undersøkte meg spurte om jeg var sikker på at det ikke var urin. Og ja.. Jeg er 100 % sikker på at det ikke var urin. Så nevnte han at vi har noen væskefylte kjertler i skjeden og at det kan ha vært disse som bråtømte seg. Det er visstnok disse kjertlene som er med på å fukte skjeden sånn generelt.

Det var jo ikke dette du spurte om, men tenkte det kunne være greit å nevne det.

Disse kjertlene er nok også med å gi oss økt mengde med utflod nå i tiden fremover.

Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg for at det er vannet som går/har gått. Det er mest sannsynlig "bare" utflod =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...