Gå til innhold

Levetid på bilstoler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på hvor lenge levetiden på bilstoler er?

jeg har en bilstol som jeg brukte på sønnen min,men den viser seg å være 9 år gammel (jeg trodde den var snart 7 år gammel,men søstra mi kjøpte den til nest yngste og ho er 9)

Jeg mener på å ha lest et sted at levetiden er 7år,men jeg husker ikke hvor det stod hen.Og jeg er nå fryktelig usikker på om jeg skal kjøpe ny bilstol eller om den jeg har er trygg nok.. osv osv..

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok kjøpt en ny...ser bare på de 4 årene som er gått siden sist jeg fikk barn, at det har vært en kjempe utvikling i bilstol verden....Men så er jeg også ekstremt opptatt av sikkerhet i bil.....

Skrevet

Min bilstol er kjøpt i 2001 og gikk ut på dato 2006. Står på bilstolen selv at den ikke skal brukes etter 2006. Den ser helt grei ut men jeg tør ikke bruke den. Og så har den vært opp på loftet, veldig kaldt om vinteren, veldig varmt om sommeren. Tviler at plasten er like fin som den var, selv om den ser helt fin ut. Jeg skal kjøpe ny.

Skrevet

Hmm.. prøver å se på stolen om jeg ser noe,men det står en sånn tabell bakpå der det står år og måneder.Går opp til desember-07 og da er det stopp.. Er det siste tid man skal bruke den da eller? Står fra 1998-2007

Skrevet

Bilstoler skal ikke brukes når de er over 5år. Da er materialet så svekket at de ikke er sikkre nok lenger.

Skrevet

Som sistemann skriver her, jeg har også hørt at babystoler ikke skal bli mer enn fem år gamle. Materialtretthet gjør at de ikke er sikre lenger da! Jeg har kjøpt brukt stol av en venninne, men den er altså nå halvannet år gammel, ikke mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...