Gå til innhold

Sykemeldt etter permisjonen..noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da lurer jeg:

Hvilken grunn?

Gått direkte fra permisjon til sykemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kronisk bekkenleddsyndrom og skade i hofter etter fødsel. Har ikke vært i jobb enda, 15 mnd siden fødsel.

Skrevet

Jeg ble sykemeldt rett etter permsjon pga sv.skapskvalme. og blir nok værende sykemeldt til jeg skal ut i permisjon om 6 uker

Skrevet

oj...grunnen til at jeg spør er at jeg hadde bekkenløsning,som forsvant etter fødsel.Nå har den blusset opp igjen tror jeg..Plages daglig men kvier meg til lege og arbeidgiver og den pakka der...men frykter jeg ikke holder lenge ut i jobb heller da...

den kroniske hvordan preger den hverdagen din?

Skrevet

Kronisk bekkenleddsyndrom her også, mini er 15 mnd og jeg har vært sykmeldt i snart et halvt år:(

Skrevet

var til første svar!

Skrevet

Hvilken behandling har dere fått til kronisk bekkenleddsyndrom.

Skrevet

?

Skrevet

den kroniske - det er vel meg det? Jeg kan ikke løfte noe, enkelte dager kan jeg ikke gå noe, enkelte dager kan jeg gå korte turer uten å få mer enn moderate smerter. Jeg går til fysio tre ganger i uken, det er ganske lett trening,- som jeg heller ikke klarer å gjennomføre alle dager. Enkelte ting kroppen min ikke takler, for eksempel knebøy,- faller bare bakover... Ligger med dyne mellom beina, har likevel smerter omtrent hver natt. Er dårligst rett før og under mens... så det er tydelig at det er hormoner som herjer.

Har likevel tenkt å begynne å prøve meg forsiktig i jobb snart, er så fryktelig lei av å være syk.

Bare spør hvis det er noe du lurer på:)

Skrevet

Jeg gikk i 8 mnd til behandling hos manuell terapeut, han ga meg bare litt massasje og litt laser, mens han sa at jeg heeelt sikkert kom til å bli bra. Hmmm. Da han tilslutt begynte å klø seg i hodet og vise tydelig at han ikke visste hva han skulle gjøre med meg, skjønte jeg at jeg måtte finne på noe annet.

Nå har jeg gått til en fysioterapeut som jobber etter Britt Stuges forskning og treningsopplegg og selv om jeg bare såvidt har begynt å lære meg noen av øvelsene, har jeg lært masse om å bevege meg riktig og viktigheten av å ta mange pauser. Kjenner at jeg begynner å få litt mer "kontroll" over kroppen igjen og det er deilig.

Trening, trening, trening. Og bevisstgjøring av hvordan man faktisk bruker kroppen er kjempeviktig!

Skrevet

huff da dårlig formulert..sorry mamma til:)

Var du dårlig gjennom svangerskapet og hele tiden etter fram til nå?For da har det vel preget livet som mamma?

Skrevet

Ja FuriLaks samme spm til deg vedvarte plagene dine gjennom hele permisjonstiden,lurer litt siden det har blusset opp nå i senere tid hos meg..Noen påstår dette går over etter amme slutt?Skeptisk!

Skrevet

Var dårlig gjennom hele svangerskapet, var 50 prosent sykemeldt de siste 2 mnd før perm. Var altså en god del plaget, men fungerte ganske bra. Ble kjempedårlig etter fødsel,- helt forferdelig - unner ingen å bli så dårlig etter fødsel. Men fikk meg jo en ekstra trykk på hoftene, som skadet hofteleddene. Preger livene våre 100%, vi skal faktisk flytte etterhvert pga dette. Skal flytte til min hjemby, da vi ikke får noen hjelp her vi bor nå. Men har barnehageplass - derfor har jeg klart å bli en god del bedre de siste månedene. Har endret livet mitt fullstendig, da jeg egentlig er en aktiv jente. Utrolig kjipt, har i hvert fall klart meg gjennom det - så da takler jeg vel det meste videre fremover? Har verdens beste lille gutt,- så det veier opp for det meste;)

Skrevet

Høres tøft ut..vanskelig når det ikke er noe hjelp å få å da...Man blir tøffere av motgang ja.Får bare si takk for svar og lykke til videre :))

Skrevet

var ikke meningen å overse deg challaballa altså!!!Blei bare litt revet med når det var bekkenet jeg selv sliter med...er jo forsåvidt ikke det jeg spurte om i tråden.

Du har to tette da?siden du skal ut i permisjon igjen...temmelig lang kvalme da.uuurrrsj!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...