Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velkommen til den store mammaklær-tråden :)

Har posta denne på "mammatøy" også, men der er det jammen ikke mye aktivitet...

Jeg har fått et par kommentarer fra venninner om at jeg har kjøpt unødvendig mye mammaklær. "Du skal jo bruke de så kort tid, hvorfor gidder du å bruke penger på det?" Dette tenker jeg om det: Jeg begynte å få mage allerede i uke 8, så min første mammabukse ble anskaffet rundt da. Jeg er også at typen som handler mye klær, ofte sånn ellers.. shopoholiker :) så å klare meg i 7 mnd med uten å shoppe noe særlig hadde jeg neppe gjort uansett. i tillegg vasker jeg jammen ikke klær så ofte, så å kun ha et par bukser og 3-4 gensere skjærer seg garantert!! I tillegg til det igjen, er jeg ikke særlig lykkelig når jeg ikke føler meg vel.

En periode følte jeg meg som fritids-ola :/ jeg hadde kun et par vide bukser, og noen helt vanlige gensere. følte det bare var å sette på meg sekk og caps, og så var jeg klar for sightseeng. urk!! å gå i store klær er i hvert fall uaktuelt. orker ikke se ut som en boms fordi om jeg er gravid...

Hvor mye mammaklær har du? og hva slags klær har du kjøpt?

Jeg har: 2 linbukser fra HM, 1 olabukse fra P.o.P, 1 snekkerbukse fra mamma-mia og 2 olabukser fra "svangerskapet". I tillegg kommer jeg til å kjøpe meg et par capri-bukser også tenker jeg + kanskje et skjørt, hvis jeg finner et fint som går under knærne. (ikke så glad i knærne mine...)

Jeg har en god del mammatopper, gensere og tunikaer også + en cardigan. Men skal allikevel ikke se bort i fra at jeg kommer til å kjøpe flere topper iløpet av sommeren :$

Noen klær har jeg kjøpt i vanlig avdeling. dette er gensere og singleter som er laaange :D de kan jeg jo bruke etter graviditeten også.

Hva skal dere gjøre med mammaklærne når dere er ferdige å være gravide? Selge dem på finn.no eller spare dem til evt neste graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg jeg. Jeg vil være flott gravid. Man kjøper ganske mye for en sesong uansett så hvorfor ikke den sesongen man er gravid.

Og vær ærlig jenter, hvor mye tøy blir ikke liggende etter en sesong.

Jeg tenker også at vi venninner kan låne litt til hverandre og få igjen det når ny baby er på tur. Ellers er det en god grunn til å shoppe igjen!

Jeg skal neimen ikke gå å sagge rundt i gamle joggebukser eller samboerens gamle jeans.

Nei pynt dere!!! Da trives vi bedre med magen.

Jeg har kjøpt 2 jeans, 1 shorts, 2 kjoler, 1 skjørt, badedrakt, 2 topper, 2 BooB ammetrøyer (som kan brukes i svangerskapet) og en jakke. Ikke kostet det mye heller, det er utrolig rimelig på Meg og Magen i Tønsberg. Sånn røfflig regnet har jeg betalt 3300 kr for alt! Vanligvis kan jeg betale 1500 kr bare for en jeans jeg...Så da er det vel verdt pengene. Flere av plaggene skal jeg jo bruke etterpå også som amme toppene, de var faktisk dyrest 350 kr pr. stk. Begge kjolene kan brukes av ikke gravide og jeg kommer helt sikkert ikke inn i jeansene mine rett etter fødsel heller, så da er gravidebuksene gode å ha en stund tenker jeg.

Skrevet

Hei og ho, detter er mitt 3. svangerskap så har lært med ett å annet med gravideklær. Det som til nå er kjøpt inn i regne mammaklær på mammaavdeling er en jeans og en shorts, et par tøffe leggings/tights. Det er det, ellers så er jeg en reser på å finne klær i vanlige butikker som kan brukes. Til nå, en haug med lange topper, tunikaer o.l. synes det er fines stramt, da ser man ikke ut som et berg. Tøffe yogabukser, til mer hverdagsbruk, men tøffe for det, skjørt med stretch i, deilig nå på sommeren og diverse kjoler. Bruker endel boleros og korte jakker om jeg har ermløse topper. 2 bikinier er kjøpt inn, en på hm og en på kapphal(bare overdel) i tillegg kjøpte jeg to piratbukser på hm med bredt strikk i livet, de kan brukes til the bitter end. Inveserte også i noen lage cardigans på cubus, perfekt for gravide.

Det eneste jeg bruker av det "gamle" mammatøyet er en hvit linbukse(med mammaliv) og en piratbukse.

LIte av det jeg bruker som gravid blir brukt etterpå, jeg synes det meste har en tendens til å tøye seg og særlig toppene gjør magen større enn den er. Det vil man i hvertfall ikke. Buksene passet ikke i formen mer, annet enn noen av de med bredt strikk i livet bare. De var deilige og skjulte akkurat født magen mye.

Kjøper også mye klær til vanlig, men prøver å styre unna de dyreste butikkene nå da jeg vet det er så kort tid jeg får brukt det. Men blir alltid glad når jeg finner noe jeg kan bruke;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...