Gå til innhold

frykter dette går gale=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynte å blø litt på fredag og for på legevakta han sa bere til oss att me måtte sjå det an.. sambo krevde ul men vi fekk ikkje.. legen meinte det var ikkje vitsi når eg bere var 2 mnd på vei.. blødningen gjekk over samme kvelden å eg trudde att allt va fint då,, men så begynte eg å blø i gjenn i dag å det har forsett.. er ikke mykkje men eg er veldi bekymra.. håper virkeleg at dette går bra..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen blør jo flere ganger gjennom svangerskapet uten at det er farlig eller unormalt! Uansett. Jeg haper virkelig alt går bra med deg og babyen! Det gjør det helt sikkert! :)

Hold oss oppdatert da kjære deg :-) Og hvis det fortsetter så KREVER du en ul! :-)

Skrevet

takker for det.. ja skal kreve ul orker ikkje å gå i uvisshet om det er nåke eller ikkje..

Skrevet

Jeg syns det er rart at en lege ikke sjekker det uansett! Drittlege! Gå til en annen! :-P

Skjønner deg veldig godt at du trenger å vite! Krysser alt for deg :-) Husk at det går bra! :-)

Skrevet

Du mener vel at du er 2 uker på vei?

Utvendig ul har ingenting for seg da, legen har rett der men innvendig ul kan tas. De kan nok ikke se om det er liv men de kan sjekke om alt ser bra ut.

Masse lykke til, krysser fingrene for dere

Skrevet

Hei..

E du usikker på om det er liv kan du be om ein blodprøve. de sjekke då om verdiene stige eller synke. Du må ta to blodprøver med någen dager mellomrom. Hvis verdiene stige så e det liv :)

Skrevet

kje 2 uker men 2 mnd.. er 8 uker på vei..

Skrevet

ja skal be om det i morgen..

Skrevet

Hei, trist å høre at du blør...

Jeg synes du bør komme deg til ul for å få sjekket hvordan det står til. Jeg har selv blødd flere ganger de gangene jeg har vært gravid, og mitt beste tips er å ringe direkte til vakthavende gynekolog på sykehuset. Der pleier hvertfall jeg å få komme inn med det samme og de er alltid veldig hyggelige...

Lykke til!

Skrevet

kan eg ringe dirkete til gyn? trudde at eg måtte bli henvist av lege.. men kan jo forsøke..

Skrevet

Jeg har hvertfall gjort det flere ganger. Forklar situasjonen og si at de nektet deg ul på legevakten. Si at du er bekymret og at du ikke orker å vente på legetime... Du kan jo prøve hvertfall..:)

Skrevet

tuen takk for tipset=) har lite peiling på sånne ting..

Skrevet

gjekk gale ditta.. blør masse friskt blod og har smerter i ryggen.

Skrevet

off har ikkje sovet i natt.. har blødt ein del. men no har da avtatt.. skal ringe lege så snart kontoret opnar.. eg føler på meg at det har gått gale.. sambo er på sjøen kunne ønske han va heima hos meg no=(

Skrevet

Huff, stakkars deg som er alene. Du har nok hatt en tøff natt. Krysser fingrene for deg og håper du er kommet deg til legen nå.

Skrevet

Uff da, så trist! Ville bare fortelle deg at i mitt forrige svangerskap blødde jeg mye friskt blod, og hadde også smerter(tak) i rygg og mage... Men alt gikk bra med den lille, og sitter her i dag med en veldig livlig 1 åring!;) Så er ikke alltid det går galt!

Hold oss oppdatert da krysser fingrene for deg og håper alt går bra!I

Klem

Skrevet

Når jeg var 6 uker på vei, begynte jeg å blø friskt blod. Jeg dro på legevakta (på kveldstid) og ba om henvisning til UL direkte (altså ikke gjennom fastlegen min). Neste morgen ringte jeg Ullevål og fikk tid samme dag. Da fikk jeg se at hjertet slo (ikke alltid de ser det så tidlig). Skaff deg UL-tid!

Skrevet

var på ul i dag.. eg å min mor fekk sjokk når me såg spiro satt der.. for me hadde ikkje forventa da.. fant ikkje hjerta å da målte til bere 4,4mm noe eg syns er lite siden eg sku hatt vore 8 uker men gyn målte det til 6 uker men kan ikkje stemma at eg bere er 6 uker.. testa jo posetivt for ca 2 mnd si.. skal på ny ul 14 mai nåke som eg kvir meg litt til siden eg kan få dårlege nyheter.

Skrevet

hei

tenkte jeg skulle nevne at når jeg var på ultralyd i uke 8 påstod gynekologen at i følge ultralyd målene så var jeg bar 6 uker på vei noe jeg syntes var rart da jeg og hadde testet positivt to mnd før....

kom på ordinær ultralyd i uke 19 (min termin) og gyn sin uke 17 og fikk fastslått att joda vi hadde rett ang hvor langt vi var kommet og fikk beskjed om at målen på tidlig ul kunne være feil de også, for ingen vokser helt likt og det er bare mennesker som skal ta målene, og når det er snakk om så små spirer så er det lett det blir litt feil...

vet ikke om dette kan hjlepe litt på motet, men krysser fingrene for deg og spiren din:)

klem

Skrevet

hei. jo hjelpte på da=)

Skrevet

det var bra:) husk at det går i fleste tilfeller bra da:)

Skrevet

Hmmm, da synes jeg det er rart at du ikke får ul i dette tilfellet.

Skrevet

heia:)

ville bare ønske deg lykke til:) vi satser på at spiren din er av de som vokser litt seint i begynnelsen,men snart vokser seg stor å sterk;)

skjønner at det nok er tungt å gå å vente på enste ul.. føles nok sikkert som en evighet:) jeg håper alt er ve når du kommer på ul :D ønsker deg masse lykke til ;) klem (",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...