Gå til innhold

Dere som samsover eller har gjort det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge gjorde dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til tuppa var 2 mnd. Da flyttet jeg henne over i egen seng som står klin inntil vår seng.

Skrevet

Vi samsov på fulltid frem til hun var tre måneder. Etter det har vi kombinert:) Vi samsover størsteparten av natten fremdeles, men jeg legger henne i egen seng frem til første amming. Jeg synes det er koselig å sove sammen jeg så jeg gidder ikke stresse med å slutte med det.

Planen var egentlig at hun skulle få eget rom når hun fylte år, men nå er det under to uker til den stpre dagen og "barnerommet" fungerer fremdeles som lager, og bop ligger fortsatt trygt mellom mor og far, og ammes fortsatt om natten:)

Skrevet

FletteMette&DenLangeMelkeveien:

Nå ble jeg glad.Situasjonen er den samme her! :)

Skrevet

Min er 7 1/2 mnd og legges i egen seng kl 19. Pleier å våkne cirka 23 og får da ny bleie og pupp og så legger vi oss sammen. Finnes ikke noe som er så deilig som å ligge inntil det trøtte, varme lille natusantrollet med røde kinn og søt pust! Hadde egentlig ikke tenkt at hun skulle sove sammen med oss mer enn den første måneden eller så, men klarte ikke å slutte....hvis hun sover i sin egen seng så savner jeg henne så jeg nesten ikke får sove : (

Og hun ammes fortsatt litt om natten, særlig i morgentimene da det forlenger tiden vi kan bli i sengen kraftig! Vet ikke akkurat når vi skal venne henne av med samsovingen jeg, men ikke noen hast. Det at jeg slipper å stå opp en eneste gang om natta (hun finner jo nærmest puppen selv) gjør at jeg er ikke en overtrøtt og sliten småbarnsmor, jeg er ganske så opplagt og føler at jeg stort sett får nok søvn. Jeg ser ikke egentlig at det er noe galt i dette, hun blir jo vant med sin egen seng og liker å sove der også. Det går helt fint å legge henne der både på dagtid og når hun legger seg om kvelden, så jeg tror at vi skal kunne klare å gå over til å sove på egenhånd om natten også når vi alle føler oss klare for det.

Skrevet

Gjorde det frem til han var 3 mnd. mye pga. jeg måtte slutte å amme da, + at vi kjente det var på tide..

Skrevet

Vi samsov deler av natten da jenta vår fortsatt fikk nattpupp, til ca. 7 mnd.

Nå sover hun stort sett i sin egen seng.

Det hender hun kommer over til oss hvis hun våkner veldig tidlig eller av en eller annen grunn sover dårlig.

For oss har det vært uproblematisk å alternere mellom samsoving og "alenesoving". Har vært heldige sånn.

Skrevet

har en kurv på rommet, når jg orker legger jeg henne der, men det blir som oftest til at vi sovner ved siden av hverandre, hun er 4 uker, tenker å holde på slik til den hyppige nattammingen avtar, og ved 3 månders alder håper jeg å begynne å flytte hun inn på eget rom.

Skrevet

Vi har ikke samsovet noe særlig, gjør vi det, blir både han og jeg våte av svette. Er ikke mulig å få det særlig kaldt på soverommet. Hvertfall ikke nå om dagen. Men så liker han seg så godt i sin egen seng. Tar han i sengen min på morgenkvisten, men da med bittelitt avstand og hånden hans i min. (nå 9 uker)

Skrevet

til han var 5 mnd.

Skrevet

Hun sovner i egen seng, også kommer hun over til meg i 2330 tiden. Men imorges rulla hun ut av senga, så nå må jeg vel begynne å få henne over i egen seng hele natta.

Jeg kommer jo til å få skikkelig separasjonsangst.

Skrevet

med første til hun var 18-20 mndr.. (jeg var alenemor og vesla slet med astma)

Samsover med nr 2 fra han våkner p natta til første amming og ut resten av natta.. 3,5 mndr

Skrevet

Samsover fortsatt med gullet på 10 mnd.

Skrevet

Er dere ikke litt skeptisk til å ha babyen deres mellom dere?? Hva hvis dere skulle rulle over babyen eller noe? Syns det er tryggere og ha babyen i vogn-bagen ja.

Skrevet

Neida, man er så obs på det at de ligger der at det vil ikke skje. Men skjønner tankegangen ja!;)

Skrevet

Vi samsov i 6 mnd, da flyttet hun over i sprinkelsenga. Det gikk knirkefritt, la seg til å sove med en gang første kvelden:) Nå samsover vi ca halve natta og en lur i løpet av dagen:) Hun er 9 mnd.

Skrevet

3-4 første ukene. Men nå bare fra 7 om morningen til 10-11.(Når pappa er på jobb..)

Skrevet

Jeg samsover med Kongen ( ;) ) nå, han er snart 11 mnd.

Skrevet

Jeg samsov med minste til hun var litt over 9mnd. Nå har hun ligget i egen seng på eget rom 1uke, og det har gått over all forventning!! Så og si ingen gråting, og pappa`n har vært den som har roet henne ned hvis hun har våknet. Vil ha pupp bare 1gang iløpet av natta, imot 5-6 når vi sov sammen. Tror hun sover mye bedre i egen seng nå enn sammen med meg.

Skrevet

Lillemor er snart 11 mnd og vi samsover ennå :)

Kommer til å gjøre det i minst et halvt år til også, kanskje mer.

Skrevet

vi hadde baby i sengen bare 2 uker,nå sover hun i egen seng,er 2 måneder nå og sover omtrent hele natta. Tar henne i sengen vår på morgenen,og sover sammen 1 time eller noe. fungerer bra for oss og hun sovner med en gang i egen seng:) tror det blir vanskeligere å "skilles" når baby blir eldre? Men alle vet best hva som er best for barnet sitt:)

Skrevet

De første ukene sov vi sammen, var mest pratisk sånn. på www.drykid.no kan du køpe en sånn amme-madrass. det gjorde vi. (Jeg var redd for å ligge meg oppå lillemann i begynnelsen, selv om jeg etterhvert skjønner at det ikke skjer). Men med den amme-madrassen lå babyen på måte i sinn egen "seng" i vår seng,. og vi kunne også flytte han oppi sengen hans når han sov.

Skrevet

Dere som samsover med unger som er eldre enn 7mnd. hvordan i huleste heite går det an??? (ikke noe negativt altså.)

Men min lille på 9 mnd ligger i egen seng og ligger UTROLIG urolig....

Vi finner han i alle kriker og kroker i sengen sin. og dynen er ALDRI på.

Hadde jo vært kos om vi kunne sovet i samme seng,men er ikke så begeistret for å våkne med en fot i ansiktet...hehe

All ære til dere som har unger som ligger i ro....hehe

Skrevet

Er ikke noe problem å samsove for han ligger helt i ro.! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...