Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min paa 5,5 mnd har nettopp faatt to tenner nede og for to uker siden fikk han vaksine mot meningokokk (de var tom for den vanlige 5 mnd vaksinen, skal ta den senere... bor i Italia....saann er det her...). Saken er det at de to siste ukene har han hatt avfòring svaert sjeldent, kanskje bare tre ganger, men da MYE. I gaar kveld graat han kjempemasse og det var tydelig at han forsòkte aa presse. Vi hjalp ham til slutt med termometeret od det som kom ut var veldig hardt! Han graat og det var tydelig at det var vondt.

Jeg lurer paa om dere har noe erfaringer med hva som kan vaere aarsaken til dette.

En annen ting er at jeg aldri har gitt ham vann. Kan det vaere han har faatt i seg for lite vaeske? Han spiste litt lite noen dager og ble ogsaa litt tòrr i huden. Burde jeg gi ham vann naa med en gang? Og isaafall paa skje eller flaske og hvor mye kan han faa? Han har aldri faatt noe paa verken skje eller flaske.

Huff, det ble litt rotete dette her. Jeg haaper dere har noen gode raad aa komme med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du eller gir mme til hvert måltid? I så fall får han jo godt med væske vil jeg tro. Men spørs jo hvor varmt det er der du bor og om han svetter mye. Vann er ikke farlig å gi så viss du tror han har væskemangel er det jo bare å gi han litt vann på flaske i tilegg. Kanskje han ikke vil ha i starten, men venner seg til det etterhvert. Kan gi på skei også eller med sprøyte. Du kan jo begynne med å gi han noen teskeier i gangen? Jeg syns vertfall det er enkelt å koke opp litt vann og ha det i en flaske så gir jeg han litt iløpet av dagen.

Når det gjelder avføringen fikk vi høre at babyene ofte kan få løs anneledes avføring når de får tenner. Min har ikke fått enda så kan ikke helt svare på det. Han fikk der i mot veldig problem med magen når vi starta med fast føde.Gikk nesten to uker på det meste uten avføring. Det plaget han etterhvert da. Lå på stellebordet å pressa men ingenting kom. Gav han malt, sviskesaft, sviskemos o.l. + vann til grøt for vann hjelper mot hard mage. Etter en mnd ca ble det plutselig bedre. Vet ikke hva de seller i italia da. Det med termometer må du være forsiktig med. Helsesøster her sa at det er mange som gjør det og ikke tenker så mye over at dbabyene har veldig tynn hud eller noe inn i endetarmen. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det men. At det ikke er skikkelig utvikla eller noe.

Håper svaret mitt kan hjelpe og at det blir bedre for gullet ditt etterhvert. Viss du er bekymra for at han har væskemangel og ser at han ikke har det bra må du jo kontakte en helsesøster eller noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...