julenissen Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Da mener jeg bunad og ikke festdrakt. Og hvilken bunad har de? og hvorfor akuratt den?
trillemamma Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Gutten min har ikke, men mannen hadde når han var 3 år gammel. Jeg har selv hatt flere bunader, omtrent hvert år til jeg var 7 år, tror jeg.
trillemamma Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Jeg hadde Hardangerbunad. Hvorfor? Vet ikke annet enn at jeg fikk den av mormor.
iznogood Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Her er det fanabunad til to gutter og en liten pike. Fordi vi har streke tilknytninger til Fana og fordi farmoren er bunadsguru. Selv må jeg nok gå og gjemme meg på 17. mai - for jeg har ingen bunad selv :-(
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Her har jeg og guttene nordhordalandsbunad. Årsaken til det er at jeg er vokst opp her og hele familien har samme bunad, tradisjon. Det ble naturlig å gi guttene denne da.
___ Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har Askerbunad til Jenta mi, men den er litt stor enda, så foreløpig får de greie seg med festdrakter. Kommer fra Asker.
3stk Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Eldste jenta har Øst Telemark,minste jenta har Vest Telemark og minstemann har Vest Telemark.Har de bunadene siden vi kommer fra Telemark
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 Min gutt har en vossabunad, jeg er oppvokst der. Bunaden er joskukkelig stilig også, med hvit skjorte, rød vest, rød lue, svart nokkers og hvite strømper. Og sølje.
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #9 Skrevet 7. mai 2008 Vi kommer nok til å kjøpe bunad / drakt til gutta, men jeg er litt usikker på hvilken. Jeg har gudbrandsdalens festdrakt, men det blir ganske mange å velge mellom til guttene. Sambo er fra ett sted, jeg er fra et annet (men stammer fra gudbrandsdalen) og vi bor nå i Bergen. Noen som vet om kystdrakten kommer i barne utgave også ? Jeg er ikke så opptatt om de er godkjent som bunad, bare de er stedsbundne som bunader er.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 7. mai 2008 #10 Skrevet 7. mai 2008 Har ikke ennå, men sikler på solør odal bunad til Cornelia:) Må spare litt penger først;)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. mai 2008 #11 Skrevet 7. mai 2008 nei, men jeg skulle ønske jeg hadde valdres bunad til dem begge to, for der er jeg ifra.
bompymamma Skrevet 7. mai 2008 #12 Skrevet 7. mai 2008 Barna mine er 4 og 1 år gamle, og begge har Hardanger-bunad. De fleste barna her vi bor bruker Hardangerbunad til barna, mens vi voksne har enten Hardangerbunad eller Rogalandsbunad. Jeg selv har den sistnevnte.
~Milly~ Skrevet 7. mai 2008 #13 Skrevet 7. mai 2008 Lilletuppa her (8 mnd) har hardangerbunad =) Nyyydelig i den! Har rogalandsbunad selv, men hadde hardanger frem til konfirmasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå