Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 dere som ikke var sammen med bf da babyen ble født, hvordan gjorde dere det med samvær? jeg og bf er gode venner(og jeg håper at vi kansje kan fungere sammen igjen etterhvert:) og jeg vil selvfølgelig at han skal få så mye samvær han ønsker.men..så står det i papirene til nav at omfattende samvær med den andre av foreldrene kan ses som samliv?og at jeg da kan miste Os og barnetrygden. hva vil man se på som omfattende samvær? Er det noen som har noe erfaring ang dette? vil jo at baby og pappaen skal få være så mye sammen som de vil, men har desverre ike råd til å miste Os:(
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Om pappan ønsker se barnet hver dag er ikke det noe problem. Problemet kommer om han overnatter og /eller har masse ting hos dere som kan tyde på at han oppholder seg mest hos dere. Du får OS fordi du er alene om barnet i det daglige, og også har det økonomiske ansvaret for babyen.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 her var bf å besøkte jenta hver tirs og torsdag ca 1 time. å ca 1 time hver fred-lørd-søndag annenhver helg. fra hun var 4 mnd tok bf henne med seg hver tirs-torsdag ca 5 timer. å annenhver helg ( ca 5 timer pr dag) fra hun var 6 mnd har hun vært på overnatting en natt annenhver helg + en natt i uka. nå til helga skal hun natte over fra fred-søndag.. er 7 mnd nå skal bli utrolig rart, men må ærligtalt si jeg ser litt frem til søvn!! ) mamsen er litt sliten:) nav skjønner jo at en baby trenger hyppig besøk av bf, det er jo til barnets beste!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 bf har her lagt fram ett forslag om han kan komme 1 time eller 2 hver dag.kansje annen hver dag.være med i kveldsstellet og slike ting... har ikke noen planer om at han skal overnatte...ikke har han noen ting her heller. høres det ok ut?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Jeg tror ikke du burde få noen problemer med dette, nei.. Det er viktig at en baby får mye tid med begge foreldrene for å knytte sterke bånd til dem begge. Det burde nav også være enig i. Så lenge barnefaren er der for babyen og ikke for å holde deg med selskap, så tror jeg ikke de kan si noe mot det. Her har vi samvær med overnatting (pga avstand) ca 3 av 4 helger i måneden, og ingen har tatt fra meg noe støtte av den grunn.. Lykke til! Synes det er veldig bra at du er interessert i det beste for babyen din og prøver å få til skikkelig samvær-system
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå