Gå til innhold

kynnere som bare det.. Flere som har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 13+0.. Har kynnere noen ganger om dagen, noen kan være veldig ubehagelig:-( Redd for å føde for tidlig.. Men sparke det kan h*... Har en kynne nå, kjenner det strammer seg godt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg også har litt kynnere om dagen, men det er egentlig mest når jeg går....de varer ikke så lenge og er bare ubehagelige...ikke vonde....tror det er ganske mange som har det sånn....det er jo livmora som trener sier de :)

Skrevet

Ja... Men få det så tidlig, jeg har lenge igjen enda..Men kan mann risikere å føde for tidlig?Skal mann gjøre noe spes når mann har dem, kan mann gjøre det mann pleier selv om vi har kynnere? Hadde det sist, men det var på slutten.

Skrevet

I forrige svangerskap hadde jeg ingen kynnere i det hele tatt, så var litt uvant å få det nå. Jeg er i 24 uke, og syns jo det også er tidlig. Men jeg har hatt litt kynnere siden uke 12 faktisk....jordmor sier til meg at jeg bare skal ta det litt med ro...trenger ikke å bli stresset over det...men om de blir skikkelig vonde, regelmessige og varer over lengre tid, da bør man ta kontakt med lege/jordmor. Jeg vet ikke om vi kan risikere å føde for tidlig fordi vi har kynnere....det må du nesten spørre om på neste kontroll...tør ikke spekulerer om et når jeg er usikker :)

Skrevet

har hatt kraftige kynnere/ rier 4-5 uker nå...livmorhalsen kan bli påvirket og en kan føde for tidlig,men det kan også gå fint:) ok å få undersøkt livmorhalsen:)

Skrevet

Jeg er 14+3 i dag, og har hatt mye kynnere den siste uka. De kommer og gàr hele dagen, selv om jeg sitter i ro. Noen ganger er de litt smertefulle, eller veldig ubehagelig.

Har pròvd à ringe legen, men har ikke nàdd han i dag. Skal pròve igjen, for dette bekymrer meg litt, siden de kommer sà ofte.

Fant denne artikkelen:

http://www.doktoronline.no/articles/pregnancy/NONAME-1551.html

Skrevet

Jeg har hatt kynnere siden uke 14 tror jeg det begynte. De øker bare i styrke ettersom ukene går og kommer daglig. Spes. på ettermiddagen når jeg er sliten eller er i aktivitet. De er skikkelig vonde rett og slett og minner veldig om rier og kan vare lenge av gangen. Så hender jeg blir litt engstelig ja... Men har snakket med lege og jordmor om det og de sier at man merker alt mye bedre andre gangen og at det ikke er noe farlig. Prøver å stole på det og satser på at baby blir i magen til minst uke 37. Kynnere påvirker livmorhalsen, så det kan føre til at man føder for tidlig. Men det trenger ikke å gjøre noen ting i det hele tatt også.

Skrevet

Det er kanksje dumt å skremme folk med å si at kynnere KAN føre til at man føder for tidlig, det stemmer ikke i det hele tatt da;-) Det er jo helt normalt og livmoren som trener til fødsel;-) Det er jo uavhengig fra menneske til menneske hvor sterke og hvor mange disse kynnerne er....

Skrevet

Jeg tror jeg har hatt kynnere når jeg har gått tur og sånn, men har vært usikker for det kjennes ikke utenpå magen, men det strammer liksom litt og er slitsomt å gå (akkurat som om noen holder meg igjen). Jeg har ikke vært så bekymret for disse siden jeg ikke har vært sikker på om det er kynnere engang (husker ikke hvordan det var sist).

MEN i natt hadde jeg kynnere - det er jeg helt sikker på. De stramte ganske godt og var ubehagelige om ikke direkte vonde. Verka eller pressa i hele bekkenet på en måte. Det varte også litt sånn til og fra i mange timer. Da ble jeg litt mer bekymra. Skal man få kynnere når man sover da? Mulig de ble utløst av litt romantisk aktivitet før vi sovna..

Jeg har akkurat begynt på uke 27.

Skrevet

Tenkte jeg bare skulle komme med en oppdatering her. Jeg ringte nå jordmor som jeg går til og spurte om kynnerne. Hun spurte nemlig meg om jeg hadde det sist i forbindelse med en blærekatarr, men da hadde jeg ikke tenkt noe over det og var usikker på om jeg hadde hatt kynnere. Etter timen begynte jeg å tenke på om dette kanskje var noe jeg burde bekymre meg over, og så kom da natten i natt hvor kynnerne holdt meg mye våken.

Jordmor trodde kynnerne kom av blærekatarren (og de kunne utløses av sex). Hun satte opp en time til meg i neste uke hos legen som jeg skulle ta hvis de ikke ga seg, men fortsatte å være relativt sterke og regelmessige. Hun snakka om at det da var aktuelt med sykemelding. Det vil jeg ikke ha, men må jeg så må jeg vel.. Men altså, jeg tror ikke kynnere er noe å bekymre seg så voldsomt over. Det må jo ta lang tid før de har noen drastisk effekt. Jordmor snakket om at hvis de ble regelmessige og liknet på rier skulle man ta kontakt, men det merker man jo ganske godt da hvis de kommer så langt.

Skrevet

Jeg har også det, men kun når jeg stresser, går veldig fort eller løper etter snuppa mi på 2,5 år!

Skrevet

Er forresten i uke 26, men kynnere startet i uke 18...

Skrevet

Kynnere er vel egentlig det at livmormuskelen øver seg på å trekke seg sammen. Man kjenner at maven strammer seg og blir helt hard. Det finnes sikkert mange varianter av det så jeg er ikke helt sikker på når jeg har det og ikke selv.

Skrevet

Her og herjer kynnerene er 18+2 og fikk de første kynnerene for 2 uker siden.

Skrevet

Jeg hadde fryktelig med kynnere sist, og har begynt å få det denne gangen også. Er 14+3 i dag og har hatt kynnere i rundt 2 uker allerede.

Legen mente at det ikke var arlig i det hele tatt, vi fikk heller se det ann om det fortsatte, det eneste man kan gjøre er å hvile og holde seg i ro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...