☆Lille my* Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 En biopat jeg kjenner mener at gutten min burde få rismelk istedet for mme en periode! pga mye forstoppelse og sensitiv mage. HUn vil også gi han frukt og fiberdrikk, og i tilegg melkesyrebakterier!!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Nå har snuppa her melkeallergi, og det har aldri vært aktuelt å gi rismelk som drikkemelk. Det er fordi den inneholder altfo lite næring! Vi bruker derimot soyamelk tilsatt kalsium. Hun var halvannet år da vi startet med den. Hadde hun vært mindre hadde det vært snakk om spesial mme. Mindre barn som ikke kan få mme, får en annen type mme på resept uten melkestoffer i som har rett næringsverdi. Når det er sagt så ville jeg tatt med barnet til en barnelege med spesialkompetanse på allergi o.l som jeg regner med det er snakk om her.
☆Lille my* Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2008 Ja jeg syntes det var litt rart dette med rismelken:/ Må fastlegen evt henvise til spesiallege? Vi har prøvd med soyamelk (prosobee) men ingen bedring! Virker som han rett og slett er veldig sensetiv for alt han spiser! Har kanskje en uke med fin avføring! Så en uke med steinhard og mye gråting!
☆Lille my* Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2008 Nå var biopaten innom med diverse varer fra Helios! Er det noen som har prøvd den frukt og fiberdrikken? og melkesyrebakterier? Det står på pakken at det er fra 2 år! men produsentene sa at det er kun for lovens del! Det må gjennom ekstra mye forskning for å kunne stå fra 0mndr! Den Eskimo kid feks (drikke med tutti fruttismak) står det 2 år på! Men den brukes på nyfødintensiven! Noen som har erfaring med noen av disse produktene? Å kutte ut mme for rismelk er uaktuelt for meg! jeg vet ikke helt hvorfor! men noe sier meg at det er helt feil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå