Miniogmy Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 en venninne nevnte for meg at jeg burde ha en babyshower, men jeg vet nada om det.. hvem arrangerer, venner eller meg, hva gjør man, når osv? blir glad for ideer, aner ikke noe her jeg!
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Jeg googla litt for deg og fant denne siden: http://www.baby-shower.com/ ser ut som det er en step-by-step guide til hvordan man har en babyshower Lykke til
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Jeg tror det er vanlig at venner arrangerer.. Jeg ville ventet med å ha det til etter babyen er født, syns det på en måte er litt av poenget at de skal hilse på babyen, men de fleste har det før termin, tror jeg.. Denne tradisjonen har jeg mest sett på tv fra usa, er ikke så kjent med hva de gjør der. Var på et for ett par uker siden, da åpnet mamma`n pakkene, så spiste vi og skravlet etterpå.. Vet ikke om det er vanlig, men det var veldig koselig..
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 vet ikke så mye selv.. men ei venninne hadde.. og da var det venninnene hennes som holdt for hun.. hadde det kos hjemme til hun med mat og kaker og snakking (som vi tok med/kjøpte) også hadde alle med en liten ting til babyen.. noen av de hadde også laget en dvdfilm med bilder fra hun var liten til nå.. var veldig koselig det er jo helt opp til deg/vennene dine hvordan du vil ha det.. kan jo foreslå at alle tar med litt mat osv, så kose dere sammen bare? litt som jentekveld med ekstra babysnakk ser jeg egentlig for meg
Vannekanne Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Babyshower skal være arrangert av veninner. Du skal bare slappe av. Du skal "dusjes" med gaver. Poenget med babyshower er at det skal foregå før fødsel, det skal liksom være som et utdrikkingslag før fødsel- i stedet for før bryllup liksom. Uten alkohol da selvsagt. Jeg har vært i en god del babyshowers her i USA, og syntes det er kjempekoselig! Men det er jo en litt risky business da- siden man ikke vet at fødselen går bra liksom. Vi har vanligvis diverse leker, god mat og folk er som regel kreative med gavene. Damene som er gravide har som regel gavelister i butikker, som babys'r'us eller target. Akkurat som vi har til bryllup. På denne måten kan man få mye man trenger, slik at vi slipper å kjøpe alt. Der jeg kommer fra i Norge er det vanlig med "sengemat" som fra gammelt av kom av at naboer etc. kom med mat til den helt nye mammaen. Nå fungerer det slik at venner sier de vil komme med sengemat, så finner den nye mammaen en tid som passer. Vennene har da med gaver i stedet for mat. Dette er jo mer stress for mammaen, som må vaske huset og lage god mat, men det er veldig koselig. En ide er kanskje å ha denne sengematen- men at vennene tar med seg mat- slik at det blir mindre stress for mammaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå