Gå til innhold

skrekkvisjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å se for seg verst tenkelig scenarioer. Eksempel, nå kjørte det forbi en gravemaskin, og da ser jeg øyeblikkelig for meg at den kjører over barnet mitt (jeg ser henne for meg knust, liggende på marken, ikke at jeg et øyeblikk lurer på om hun er ute, til jeg husker at hun er i barnehagen). Det samme hvis hun sitter i bilen og jeg løper inn for å hente feks lommeboka (da ser jeg for meg at jeg får et illebefinnende og faller bevistløs om og derfor blir hun sittende i bilen som varmes opp av solen. Ellers ser jeg for meg at mennesker i omgivelsene er slemme med henne, virkelig onde (orker ikke konkret å si hva jeg ser for meg...) Tvinger tankene bort, men lurer på om jeg er helt skrullete, eller er dette vanlig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har hatt en vanskelig og utrygg barndom selv, vil jeg tro det er "vanlig". Kanskje få rekvisisjon til samtaleterapi? Høres veldig slitsomt ut å ha det sånn.

Skrevet

Morsinnstinkt tror jeg det kalles... Du vet jo med din sunne fornuft at detter ting som nepper skjer i virkeligheten, tror nok det er underbevisstheten vår som skremmer oss noen ganger.

Jeg har foreksempel sett for meg at barnevogna har trillet ut i veien, eller nedover en trapp eller skråning når storebror skal passe på. Selv om vogna står med bremsen på, og jeg er borte kun i noen sekunder.

Krybbedødscenarioet er vel også kjent for de fleste. Hvem har vel ikke vært redd for å finne babyen sin bevisstløs i senga/vogna om hun ha sovet for lenge.

Pappaen her i huset skulle ha snuppa en stund, hun gråt litt med det samme jeg dro. Da jeg kom hjem en halvtime senere, var det helt stille. Fant de ingen steder. Jeg så for meg at han hadde drept henne * er skikkelig flau og skamfull*. De lå jo i dobbeltsenga og sov, begge to. Så søte atte.

Skrevet

Nei vet du hva, jeg skjønner akkurat hva du mener. De dukker plutselig opp, og det er helt grusomt. Jeg har bla skrekk for trapper og barn, det skjer jo aldri noe, men tanken på at jeg mister/detter ++++ ned trappen med et barn på armen...huff! har også andre syke ting som plutselig sitter der.. Skjønner deg godt, tving deg til å tenke på noe annet! Mitt triks er å tenke "hva skulle jeg gjort hvis jeg vant 20 mill". Lykke til :-)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg!!

HI

Skrevet

Jeg har fått mange skrekkvisjoner med alderen, og de har kommet etter at jeg fikk barn. Kjører det en trailer foran meg i en tunnel ser jeg for meg kollisjon og eksplosjon. Jeg elsker karuseller og berg og dalbaner, men ser for meg at noe galt skjer, at sikkerhetsselen løsner og at jeg klamrer meg fast med en arm og holder datteren min med den andre... mange andre rare ting også...

Skrevet

Ja, jeg også. ikke så uvanlig tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...