Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har fått time til psykolog, men fastlegen min sa at hun var litt dyrere enn en del andre, fordi hun ikke hadde noe betalingsavtale. Men går psykologtimer på frikortet eller må alt betales av egen lomme?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 hvis hun er privat må du betale alt selv. Om du har fått henvisning er det enten gratis eller en liten egenandel
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Ja jeg har fått henvisning fra legen, men det var han som sa at hun var dyrere. Så jeg ble så usikker. Det er jo definitivt ikke gratis, men lurer på om jeg må betale full pris når jeg har fått henvisning. Takk for svar uansett.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Hvis psykologen ikke har refusjonsavtale, er det mye dyrere enn om han/hun har det. 400-600 kr timen er vanlig da. Jeg hadde bedt om å få rekvisisjon til psykolog med avtale. Faktisk oftre kortere ventetid også da.
blond Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Opp til frikortgrensen betaler du et relativt høyt beløp (beregn 5-700 per gang), men når du har oppnådd frikortgrensen betaler du et mindre beløp per gang fordi du bare betaler egenandelen da.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Ja...hmm...jeg vet egentlig ikke hvorfor det ble henne, men hun er visst veldig god. Kanskje han tenkte på "saken min" og vet at hun kanskje har erfaring med sånne ting.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 tror ikke at du må betale full pris dersom du har fått henvisnig fra legen. Det er kun hvis du må ordne det selv med en privat. Tipper at du må ut med en egenandel. Full pris er vel mellom 600-800kr. ring å hør med psykologen.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 Ok, det var noe sånt jeg håpet på. Takk for svar alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #10 Skrevet 7. mai 2008 Tusen takk blond. Det håper virkelig jeg også.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #11 Skrevet 7. mai 2008 Dette er forresten mitt innlegg: http://www.dinbaby.com/forum/thread/137645804 :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå