Gå til innhold

Vekstavvik...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er -13% veksavvik i uke 32 mye??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tro ikke det. vi hadde 17% tror jeg, i uke 34. Det rette seg etterhvert. På UL i uke 41 var det bare noen prosent. Tulla var 3440gr og kom 12 dager over termin.

Med storebror hadde vi et vekstavvik på 26%, dette var i uke 38 og skyldest svangerskapsforgiftning og svak blodgjennomstrømnig i morkaka/navlestrengen. Fødselen ble derfor igangsatt. Han var 2560gr.

Du har vel fått time til en ny UL med vekstkontroll? I så fall hadde jeg ikke vært bekymret. (vær glad du ikke får en "gigantbaby" du =) )

Skrevet

Ok, det var litt forvirrende ser jeg. Tulla = -17%, Storebror = -26%

Skrevet

Ja, skal på ny kontroll om en uke..

Godt og vite at jeg ikke trenger og bekymre meg for det da...

Hadde og litt lite fostervann, kan det ha noe med veksten og gjøre??

Skrevet

Det vet jeg dessverre ikke. Men siden du blir fulgt opp hver uke fremover er du nok i trygge hender:) Bare et lite obs: Kanskje lurt å være ekstra oppmerksom på fostervannslekkasje da, siden det allerede er litt lite mener jeg. Ikke for å skremmme deg altså, men det forekommer jo vannavgang før termin også.

Skrevet

Ja, følger nøye med på det, for trodde jeg lakk fostervann på lørdag, men det viste seg bare og være utflod, men fikk beskjed om og passe nøye på framover, og heller ringe en gang for mye enn en gang for lite på føden, så føler at jeg blir tatt godt vare på av dem ihvertfall. Men får håpe det ikke skjer, og at lillejenta blir i magen så lenge som mulig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...