Gå til innhold

Bæresjal o.l


lilleluna7

Anbefalte innlegg

Noen som bruker bæresjal av noe slag? Noen som har noen å anbefale? Har brukt Baby Bjørn tidligere, men var ikke fornøyd med den. Lillejenta trives godt i armene når hun er våken, og savner å ha armene fri innimellom. Kan godt tenke meg å bruke bæresjal, men vet ikke hvilket jeg skal velge. Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd både knytesjal og ringsjal- min erfaring er:

 

Knytesjalet ble veldig mye stoff på kroppen og er mye jobb å ta på og av, så det ble lagt vekk.

 

Ringsjal tar liten plass og er lett å ta med i vesken. Baby syns det er OK å sitte i det, men jeg har ikke brukt det så mye at jeg kan kalle det en kjempesuccess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker eleastisk bæresjal og Nora sover utrolig godt i det. Det fordeler vekten jevnt, ikke bare på en side som ringsjal. Sant som hun skriver over har at det er litt pes å ta på, men det tar igrunnen bare 2 minutter...litt latskap fra min side kanskje;-) Men det som er litt negativt nå på sommeren er at det blir veldig varmt med det elestiske sjalet, det er jo tross alt 5 meter med stoff som wrappes rundt deg og babyen..

 

Du kan lese om de forskjellige på tettinntil.no

 

Jeg bestilte mitt fra USA og betalte kun ca 250 kr inkl porto. Jeg bestilte fra www.sleepywrap.no

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

jeg prøvde elastisk bæresjal.. det tok litt tid før jeg greide å knyte stramt nok osv..

kjøpte en mei tai (fra taitasi designs) og er myyye mer fornøyd.. mye enklere å bruke, og bedre støtte til hodet til tulla. i sjalet måtte hodet være innenfor sjalet (noe som resulterte i hyl og skrik) ellers måtte jeg gå å holde hodet, og da var jo poenget borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sydde min egen mei-tai,delvis etter oppskrift på tettinntil,og jeg er kjempefornøyd...william sovner som en dupp når han sitter i den og jeg får gjort unna mye husarbeid uten konstante avbrytelser...den var også god å ha når jeg skulle får med meg baby og vogn ned en forholdsvis lang trapp også betryggende på t-banen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...