Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppa vår på 5 uker e rveldig plaget med luft i magen, hver eneste dag:(

Hun kaver med armer og trekker beina oppunder seg, trykker og blir helt blårød i ansiktet. Gråter oftere og oftere.

Raper etter hvert måltid (jeg fullammer), men forts mye luft som blir sittende igjen.

Får helt vondt i meg av å se henne ha det slik:(

Noen som har noen gode åd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr slitt med samme problem selv. Mange gode råd på kolikkdebatten. Fennikelte hjalp oss. Samt at jeg ikke drakk brus, spiste løk/kål o.l som gir luft. Ellers er babymassasje effektivt for å få ut luften...prøvd det? raper hun skikkelig etter måltidene? Knebøy hjelper=:)

Håper det bedrer seg for snuppa di.

Skrevet

vi slet også med luft i magen. Prøvde sukkervann og minifon, men syntes ikke det hjalp særlig. (Nå fikk vår mme da, så hva jeg spiste hadde ikke no å si). Men det som hjalp aller best var å legge han på magen innimellom. Når man sitter ved siden av så klart. Da kom det promper og raper som perler på en snor.

Er jo enkelt å prøve det. Får massert magen fint da. Ellers hjalp det å bade han. Godt med varmt vann rundt vond og stram mage.

Håper det bedrer seg :)

Skrevet

Det eneste som hjalp her var bæresjal!

Da kom luften ut fordi: Baby klarer å slappe av, din mage "maserer" babyen sin mage når du går, babyen sitter i oppreist stilling med bena litt trukket opp.

Skrevet

Du kan forsøke og drikke amme-te (helsekost). Den inneholder flere urter som er virksomme mot luft i magen. Dvs - hvis du ammer selv da. Evt massasje som andre har nevnt, knebøy og ikke minst massasje under føttene. Midt under føttene ligger tarmsonene. Masser forsiktig i solens retning, men ikke jobb for lenge om gangen. Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...