Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Lille snuppa vår på 5 uker e rveldig plaget med luft i magen, hver eneste dag:( Hun kaver med armer og trekker beina oppunder seg, trykker og blir helt blårød i ansiktet. Gråter oftere og oftere. Raper etter hvert måltid (jeg fullammer), men forts mye luft som blir sittende igjen. Får helt vondt i meg av å se henne ha det slik:( Noen som har noen gode åd?
Sunshine26 Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 HAr slitt med samme problem selv. Mange gode råd på kolikkdebatten. Fennikelte hjalp oss. Samt at jeg ikke drakk brus, spiste løk/kål o.l som gir luft. Ellers er babymassasje effektivt for å få ut luften...prøvd det? raper hun skikkelig etter måltidene? Knebøy hjelper= Håper det bedrer seg for snuppa di.
enpå3ogenpå1 Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 vi slet også med luft i magen. Prøvde sukkervann og minifon, men syntes ikke det hjalp særlig. (Nå fikk vår mme da, så hva jeg spiste hadde ikke no å si). Men det som hjalp aller best var å legge han på magen innimellom. Når man sitter ved siden av så klart. Da kom det promper og raper som perler på en snor. Er jo enkelt å prøve det. Får massert magen fint da. Ellers hjalp det å bade han. Godt med varmt vann rundt vond og stram mage. Håper det bedrer seg
Bergene Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Det eneste som hjalp her var bæresjal! Da kom luften ut fordi: Baby klarer å slappe av, din mage "maserer" babyen sin mage når du går, babyen sitter i oppreist stilling med bena litt trukket opp.
mauz71 Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Du kan forsøke og drikke amme-te (helsekost). Den inneholder flere urter som er virksomme mot luft i magen. Dvs - hvis du ammer selv da. Evt massasje som andre har nevnt, knebøy og ikke minst massasje under føttene. Midt under føttene ligger tarmsonene. Masser forsiktig i solens retning, men ikke jobb for lenge om gangen. Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå