Resilience Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg skal til legen i morgen for å få undersøkt dette, men nå har jeg hostet dag og (mest) natt i to og en halv uke. Hoster til det nesten svartner for meg og til jeg brekker meg. Og jeg sover ikke på nattten. Det går visst kikhoste nå, jeg har ikke den berømte "kiklyden", men ellers stemmer alle symptomer. (Jeg har jo blitt vaksinert, men man kan visst få det likevel) Noen som vet noe om dette? Finnes det antibiotika gravide kan ta?
ninanja Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Kikhoste har blusset opp fordi en del velger å ikke vaksinere barna mot dette. Den vaksinen du fikk da du var liten har sannsynligvis ikke den samme virkningen nå som da du var liten - jeg kjenner to vaksinerte voksne som har hatt kikhoste det siste året. Du kan dessverre ikke få noe mot det - det må gå over av seg selv. Håper ikke det er det du har fått! God bedring!
emporium Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 poden var 2 da han fikk kikhoste - selv om vi har fulgt vaksinasjonsprogrammet til punkt og prikke i kina kaller de det "100-dagers-hosten" så om det er det du har, har du noen dager til med hoste forran deg poden hostet i 4 måneder, og så gikk det rett over i bronkitt og lungebetennelse pga svekket immunforsvar men har du hatt det én gang, får du det aldri igjen - da er du immun
Resilience Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2008 Jesus - får søren meg håpe det ikke er det jeg har fått! Og jeg skal i allefall holde meg laaaangt unna alle småbarn til jeg vet om det er det eller ikke. SLITEN, trenger søvn.... Men takk for svar!
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Jeg hadde kikhoste ifjor, startet i januar og varte til juni.. Desverre!! Det avtok litt i mai da, men slet noen uker etterpå Det var helt jævlig.. Starta med å hoste noen uker bare slim og gørr, og til slutt ble det så ille at jeg ikke fikk puste... gikk på nippen. Etterhvert gikk det over i å kaste opp etter et host, seriøst, skulle ikke mer til, så alt jeg spiste i mange uker kom opp igjen.... Det verste jeg har vært gjennom...... Jeg måtte inn på riksen en gang også fordi legen jeg gikk til var redd jeg ikke skulle få puste på det verste, men det gikk bra... Bare vær snill å pass på.... det legen din gjør, er å ta en bomullspinne i nesa di, da finner han fort ut om du har kikhoste;) Det er smittsomt, så for all del, hold deg inne.... Det sies at det er smittsomt kun i 14 dager, men hos meg var det lenger, klarte å smitte familie.... Det var føre vi visste hva det var! Masse lykke til...
bøbba Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 off høres ut som kikhoste du har.. jeg hadde det for noen år siden, og det var helt forferdelig. Tok 3 mnd før det slapp taket..en mnd med opptrapping, en mnd på topp, og en mnd med nedtrapping av hosten. Husker det var så ille at jeg sov maks et par timer hver natt, samt at dagene gikk med til å prøve å begrense hostingen. For meg var det også mest om natta. Jeg husker jeg var 3 ganger på legevakta, og ble sendt hjem med at det bare var en vanlig forkjølelse, utrolig kjedelig å bli fortalt det mens jeg satt der å heiv etter pusten. Betaler liksom ikke 250 kr bare for morro skyld.. Men så var det en som tenkte på kikhoste når jeg fortalte at jeg måtte bare sette meg rett ned på bakken når det tok tak. Ikke det at det betydde så masse, for det er jo ikke noe man kan ta mot det. Kjedelig, men det går over. Og er ofte værst i en periode. Lykke til, krysser fingrene for at det ikke er det du har!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå