Monica&Emma Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 1. Hva gjør jeg for å få ut dette j... vannet av kroppen min? 2. Når man skal "ut på tur" - kan man blande mme-pulver med imsdal? "Kvalifiserer" det som sterilt vann/kokt vann? Snuppa er 3 mnd... Tusen takk for alle tips
BabyV Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 1: Er det vann i kroppen etter svangerskap du tenker på? Forsvinner vel av seg selv i løpet av noen måneder. Har du mye igjen? 2: Tror det skal gå greit. Jeg hadde bestandig med meg termos med varmt vann og kokt kaldt vann på ei flaske. Men hadde kanskje vært like greit å hatt termos og en flaske imsdal.
BabyV Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Ang vann i kroppen. Salt binder jo vann så hvis du prøver noen dager med saltfattig kost så kanskje det blir bedre?
Love my kidz Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Drikk kaffe og te, fordi det er vanndrivende. Drikk også vann da.. Vann skal vann fordrive ;.) Ang imsdal som vann til mme, så ville jeg nok tydd til det på tur dersom jeg ikke hadde annen mulighet.
loveandmarriage Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Spørsmål nr 1 kan jeg ikke svare på. Men nr 2 har jeg et alternativ til... Du kan helle kokt (og evt avkjølt) vann på tåtaflaskene du skal ha med. Man finner etterhvert ut hvor mye kaldt vann og hvor mye varmt vann som blir passe temperatur sammen. Jeg pleier for sikkerhets skyld å helle i litt for mye kaldt vann på flaskene, også heller jeg i varmt vann fra termos. Blir det ikke passe varmt da, så heller jeg av litt av vannet, og heller på mer varmt. Bare et tips, hvis du syns Imsdal funker bedre, så er jo det fint. Men jeg vet ikke om det "kvalifiserer" som sterilt vann, det har jeg ingen mulighet til å svare på. Håper du finner ut av det:) Evt går det jo også an å ha med ferdigblanda mme på tur:) Min drikker den i romtemperatur hvertfall..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Imsdal er ikke renere enn vann fra springen mange plasser. Det er forsket på dette med flaskevann, men husker ikke hvor jeg har lest det.tror det var i VG eller dagbladet for noen år siden. Kok heller vann og ta med deg du )
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 Vg og dagbladet er veldig pålitelige kilder... Neida, men seriøst påstås det jo at mye flaskevann bare er tappet fra springen. Når det er sagt så tror jeg fortsatt det går bra, er så bra vann på de flaskene.. Men er du i tvil, ta med kokt og avkjølt vann og heller varme det opp der du er.. Går fint å varme i mikro, så lenge du ikke varmer for mye, og passer på å riste flasken godt etterpå. Mikroen varmer ikke alltid jevnt, så viktig å blande vannet godt..
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #9 Skrevet 7. mai 2008 1. Drikk vann og spis mindre salt. Gå turer og vær aktiv... Vanskelig å si når du ikke sier hvor mye vann det er snakk om. 2. Jeg pleier å koke opp vann rett før jeg går ut, og heller riktig mengde vann på flaska. Tar kun med meg flasken med det varme vannet + liten boks/beholder som jeg har riktig mengde pulver på. Er veldig varm med en gang når jeg legger den i veska, men legger et lite tørkle eller noe rundt. Dette gjelder selvfølgelig hvis du vet at det er en stund til babyen skal ha mat da, slik at vannet rekker å kjøle seg ned:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå