Gjest Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Hvor måler dere den? I munn, under arm, i øret....? Er det virkelig mulig å se en teperatur forskjell under EL? Las et sted at den kunne variere bare med en halv grad, og det kan den vel uansett eller er vi virkelig så stabile i tempen altså?
Giinaღ Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Hvis du har tempmåler med to desimaler vil du kunne se et ganske klart temphopp etter EL. (0.2 til 0.5 grader) For å registrere temper kan: www.fertilityfriend.com anbefales Jeg har tempet kun denne mnd, og dessverre så har el uteblitt (bekreftet hos gynekologen også)
Studinen88 m/ gutt i magen ♥ Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Jeg begynte også å tempe denne måneden, og jeg må innrømme at jeg ikke skjønner stort av det. Jeg måler under tunga med en gang jeg våkner, men likevel så varierer det stort. Og da mener jeg stort! Alt fra 35,5 til 37,3, og jeg tror ikke jeg har hatt el enda heller. Men jeg tester også i tillegg, og ser etter andre tegn, så jeg har ikke egentlig så stor tillit til temping. Jeg har vel også egentlig altfor dårlig temperaturmåler, ettersom den bare viser en desimal.
akicha Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Jeg bestilte meg et temperaturmål med to desimaler, måler til samme tid hver morgen med en gang jeg våkner og måler under tunga. Jeg har opplevd stor variasjon når jeg f.eks har sovet med lukket vindu og det har blitt veldig varmt på soverommet. Men sover jeg under ca samme forhold hver natt, så ser jeg helt klart en tydelig stigning når jeg har hatt EL- det er liksom ingen tvil :-) Min normaltemperatur ligger på ca 36,40 og når jeg har hatt EL så stiger den til ca 36,70- selvfølgelig varierer det litt opp og ned (36,35-36,45 til vanlig og 36,65-36,80 etter EL) men forskjellen blir tydelig likevel. Jeg registrerer tempene mine gratis på fertilityfriend.com. Anbefaler deg å gjøre det samme, der kommer det veldig tydelig fram når du har stigning. Stigningen kommer først dagen etter EL da...
Giinaღ Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Ja, og er nok litt viktig med måler med to desimaler OG at du tar til samme tid hver dag (og man må ha sovet minst 3 timer og alkohol kan innvirke på tempen). Lykke til!!!!
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Ja her er noen tips fra meg som var en erfaren temper for 2 år siden - mål med en gang du våkner, jeg stilte klokka slik at jeg målte til samme tid hver morgen - mål i sjeden! tunga og andre plasser blir for unøyaktig - bruk et temometer med 2 desimaler, det er viktig - legg tempen inn i skjema på www.fertilityfriend.com - her finner du masse nyttig info om temping: http://www.pernille.info/bbt.htm Lykke til! Jeg begynner snart med temping igjen
Dolla&Heidi&spire Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Hei dere! Jeg var nettopp hos legen, og spurte da om dette med målig av temt, og fortalte at jeg hadde så store variasjonener på temberaturen hver morgen og at det var umulig å se når EL var.. Han spurte da hvor jeg måle og jeg sa i munnen... Fikk som svar at det eneste stedet man kan måle nøyaktig temp er analt, altså i rompa!! Jeg har ikke målt temp siden den legetimen.. Lykke til!
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har alltid målt i sjeden, og klarte fint å finne eggløsning Prøvde først under tunga, men det ble for store forandringer fra dag til dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå