mamman til 2 godjenter:) Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 var ute å skulle lufte bikkja mi nå, henta inn posten og der lå det ei møkkakatte som hoppa først på bikkja mi og så meg etterpå, har noen veldig fine kloremerker på beina nå...bikkja mi syns det bare var gøy, trudde vel katta skulle leke da....åååå, hater katter...unnskyld hvis jeg støter noen, det er ikke meninga, men er ikke så veldig glad i katter..måtte bare få ut frustrasjonen. men hvordan er det egentlig å få katteklor når man er gravid? er i uke 36+5..
Babyluren Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Hei hei. Jeg er kattemenneske, jeg da, men kan godt forstå din frustrasjon for det. Katter har mange bakterier i klør og spytt som ikke vi mennesker har, så sår kan svelle opp og gjøre ganske vondt, men er i utgangspunktet ikke farlige. Slik jeg leser det ble du klort, ikke bitt? (bitt bør blø for da renser det seg selv). Uansett så rens sårstedene godt, svien går fort over, men noen røde striper må du nok påregne i noen dager. Det er ikke farlig for babyen i alle fall, og det er vel det viktigste?
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2008 hei hei:) nei, ble bare klort heldigvis..svir ganske bra..hehe.. Takk for svar:)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Skjønner deg godt jeg, jeg er ikke et kattemenneske heller, hund ja takk :-D Får fnatt når katta til svigers skal være borti meg hele tiden, den kommer alltid til meg for og få kos når vi er der og jeg har igrun mest lyst og ikke ta i den katta(den er ikke helt trygg heller for du kan ligge kose med den også plutselig biter den deg eller noe).. Men tror nok ikke du trenger bekymre deg for babyen og slikt ang kloremerker men om de skulle bli hovne og vonde og slikt kunne du jo kansje bare ringt legen for og høre om det var noe du kunne smøre på dem, kansje rense med pyrisept eller noe lignendes..
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2008 hehe..er ikke helt trygg på katter jeg heller kan man si, føler at man ikke kan stole på de helt..jeg har rensa de litt med pyrisept nå, så får bare ha de fine stripene noen dager..hehe..
håpogtro Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Å bli klort er ikke farlig. Hvis man blir bitt kan stivkrampe sprøyte være aktuelt. Kan jeg spørre, har du en liten hund siden katten turte å hoppe på den ? Og gikk hunden løs ? Hørtes merkelig ut synes jeg at en katt skulle umotivert hoppe på en hund og et menneske.... Har selv 2 katter og de skygger unna alle hunder. For noen år siden hadde jeg en katt som ble bitt i hjel av en shafer....Har derfor ikke særlig til overs for folk som lar hundene sine gå løs.... En løs (litt stor) hund kan gjøre ganske mye skade på både barn og dyr. Det værste en katt kan gjøre er å ripe deg litt opp. Som du skjønner er jeg definitivt kattemenneske :-o)
nr3hososs-og kanskje en til... Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 hei jeg er faktisk ikke så nøye med de katteklora. jeg har katt, liker de og ikke hunder...vi er alle forskjellig! Men, for ei tid tilbake fikk jeg vite at hvis det var over 10 år siden man har tatt stivkrampesprøyte, burde man gjøre det om man ble klort eller bitt av katt... Eg har vært gravid, blitt klort av katta mi, men gjorde ingenting med det... Men for sikkerhetsskyld kan du ringe helsestasjonen, de har et vaksinasjonskontor som gir klare svar der!! Er jo greit å ha det sjekket, hvis det kan gjøres noe på forkant... Skjønner godt at du ble irritert... fremmende dyr, katt eller hund er ikke noe særlig å møte i dårlig humør. OG jeg vet hvor kjedelig det er å møte hunder, spesielt de små som eierne ikke tror det gjør noe om de hopper opp på deg... Det samme vil det jo bli med ei katt (selv om kattene er så egenrådige å ikke vil la seg lære noe).
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. mai 2008 til LilleBella. ja, har en liten hund, en blanding av drever og beagle. hun går ikke løs nå i det hele tatt, det er båndtvang, eneste gangen hun går løs er i skogen på jakt, stoler ikke nok på henne til å slippe henne løs da hun er veldig flink til å ta turer på egenhånd...katta lå under søpplekassa og der snuste sikkert bikkja mi så den skvatt til, samtidig som katta tok å klorte hu på snuta, jeg prøvde å jage den vekk og derfor fikk jeg litt klor..skjønte ikke så mye før katta stod å fresa jeg da..hehe.. den har et lite rykte her i borettslaget om at den er litt "skummel" eller hva jeg skal si... skjønner at du ikke har noe særlig til overs ovenfor de som lar bikkjene sine gå løse når det har skjedd deg, syns heller ikke så mye om det så sant de ikke ha FULL kontroll over dyret.. har blitt "angripi" av katter før, derfor stoler jeg ikke helt på de, de er søte de altså, men ikke noe dyr for meg, der er vi alle forskjellige:)
Trulte76 Skrevet 7. mai 2008 #9 Skrevet 7. mai 2008 jeg har selv katt..innekatt da siden det er en rase som min samboer tåler..(langhåret faktisk ) Den har så godt lynne og aldr sett den frese i det hele tatt..ikke mot min brors to hunder hell da jeg var hjemme i jula å tok henne med.. Men må si jeg har blitt irritert jeg også vist en katt hadde hoppet på meg sånn uten videre..hadde nok kaldt den mækkakatt jeg også da..lell at jeg liker katter..
AO3 Skrevet 7. mai 2008 #10 Skrevet 7. mai 2008 Katteklor og kattebitt kan være ganske skumle, men det er sjelden det egentlig blir noe problem. Jeg har hatt masse kloremerker, inkl nå mens jeg er gravid (hadde et kull på fire kattunger i huset da jeg ble gravid... gjett hvordan mine hender så ut!!), og det har gått kjempebra. Bare rens sårene med vanlig sårrens, og følg med dem. Blir de vonde, røde og betente, må du kontakte lege. Faren min endte på legevakta lille julaften etter et litt uheldig dyrlegebesøk med (den innimellom ganske så mannevonde!) katten hans. Kjempeinfeksjon i handa, det tok mange måneder før han ble helt smertefri. Men det var et skikkelig bitt, ikke bare overfladiske rifter, akkurat... Dette går nok kjempebra, slapp av. Merkelig at katten skulle hoppe på en fremmed på den måten. :/ Den ble vel kanskje skremt av hunden din? Rar oppførsel...
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. mai 2008 takk for svar alle sammen:) ja, regner med at det går bra, noe må man tåle..hehe...kan nok tenkes at den ble litt skremt av bikkja da hun plutselig stakk snuta si under søplekassa der katta lå..hadde vel blitt det jeg og..hehe..de fleste katter pleier jo å løpe av gårde, men denne ble bare sittende å frese til jeg hadde fått dratt bikkja av gårde..hehe..litt av et syn egentlig, en tullete bikkje som sikkert ville leke med pusen, og jeg med henda fulle av post, og den magen..hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå