Gjest Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Funker det på sånne krabater på 20mnd? Nå har han hyla og hyla,rast og styra i to dager.Jeg er utslitt...Kun i armene mine er alt ok,nesten da.Jeg er totalt gåen i dag. Jeg har oversett,gått unna,sagt nei,tatt av brillene(;o) for å vise at jeg mener det,og prøvd å snakka med han...Ingenting funka helt... Er det for tidlig å sette i en stol,si at her er du til du slutter,og så ta han derifra?? Eller vet dere andre snedige måter å få han til å gi slipp på meg i mer enn to min? Er ikke tenner i sikte,så dette er trass...sukkh...min lille monsterunge lever opp til mammas hurpenavn....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Har ikke peiling på om det funker. Men er i grunn litt motstander av time out. Vet ikke egentlig helt hvorfor......Men føler det blir litt feil at jeg skal bestemme, at har skal du jammen sitte til du kommer på bedre tanker. Det som funker her med Knerten er å si nei. Eller og la han få skrike fra seg, når det er trass. Jeg er ingen ekspert på barneoppdragelse, men følger som regel hodet og hjertet.....Og så langt har det funka her. Jeg forstår frustrasjonen din. Been there. Men liker ikke å være for autoritær, oi ,det var vel et skikkelig kult ord:o)) Neida, trass-unger er lite sjarmerende. Men det blir folk av de også.... Lykke til, kanskje noen med litt mer erfaring enn meg burde svare deg:o))
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Liker ikke ordet Time out jeg.men nå er jeg på grensa til å brøle selv her ;o) Derfor jeg lurer på om noen har prøvd..Jeg overhører og går vekk,men når det holder på sammenhengende hele dagen,med avbrekk under duppen,ja så blir jeg litt smårar.(mer enn jeg er). Han er jo min lille koseklomp,og syns selv at jeg har gjort rett til nå,hehe.Han er bare total mammadalt,med hud og hår.Ser jeg på tv eller datan,ja da er vi igang.Må vel høre om gubben kan hjelpe meg gjennom denne perioden. Å så glemmer jeg jo det her når han slutter da.Er det som er så fint =))Folk blir det av alle,så jeg er ikke redd for det ;o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Jeg tenkte også som dere at Timeout hørtes litt vel mye ut, men etter noen runder med frøkna hvor maten gikk veggimellom etc, så har vi faktisk prøvd det og det funka! Cluet er å fjerne barnet fra situasjonen, uten å være lynforbannet eller voldsom. Men tydelig! Vi forteller henne konsekvensen dersom hun gjør noe dumt igjen, og gjør hun det så er det å bli fjernet fra matbordet og hun har sitt Timeoutsted i trappen opp til annen etg. Nederste trinn der er stedet og det er visstnok viktig at de ikke skal få sitte i samme rom som oss andre, for da mister det effekten. Det har blitt brukt kanskje 4-5 ganger i løpet av siste halvår og det virker. Hun blir gjerne sint når hun skjønner hva som skjer, men roer seg raskt og det har til og med hent at hun har bedt oss lukke døren mellom trapp og kjøkken, for så å få være litt i fred. Så går vi ut til henne etter noen få minutter og spør om hun har lyst til å sitte sammen med oss og spise og ha det hyggelig og svaret er da en strålende blid jente som spiser pent og oppfører seg bra:-) Vet en annen venninne som prøvde med stol i samme rom, det funket overhodet ikke! Men da hun prøvde varianten med å fjerne barnet fra rommet funket det.
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 hmmm,høres jo ut til at det funker.Men det spørs vel om han helt forstår det egentlig.Før i dag satte jeg han i stolen i stua,og gikk selv på kjøkkenet.var ingen time out,men det ble stilt ei stund da... Vi får se da.Om trassetrollet forsvinner snart eller ikke.
Reveenka Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Hendte jeg brukte timeout på de største her - satte dem på badet(rett ved siden av kjøkken/stua) og sa de fikk være der til de ble greie. Tok aldri lang tid. Minste her gjør jeg ikke det med; hun har noen trassanfall som ingen av de andre har hatt - type legge seg ned hvorsomhelst, gjerne i butikken og hyle/sparke. Bare overser det. Er vi ute, tar jeg henne med meg og forlater åstedet. Skulle jeg timoute henne, ville antagelig skrikingen bare bli verre. Gjør hun ting hun ikke har lov til, får hun beskjed om at det ikke er greit og slutter hun ikke blir hun fjernet fra situasjonen. Haha, nå høres jeg ut som den nannyen - sannheten er det det for det meste virker som om vi er helt ute av kontroll hele gjengen...
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Har aldri brukt Time Out jeg heller.Men satt di store på bad eller rom.(LItt vanskelig med to på badet) Men trassetrollet har jeg bare sagt nei til,og ikke gjør sånn.Men i går var jeg desperat,hehe.Endte med at jeg la meg i to timer.Å da jeg sto opp hadde han glemt at han hyla og raste etter meg. ;o) Så kvelden ble fredelig og rolig,akkurat som før. Hadde glemt hvor slitsom denne perioden er jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå