Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leverte inn katta til pelsstell hos dyrlegen idag. Nå ringte dyrlegen og sier at katta har tannstein som må fjernes (400 kr), pelsstellet koster 1000, vi må kjøpe spesialfor for katta er for feit. (Kastrert hannkatt) Men hvordan slanker man en utekatt som virrer rundt hos alle naboer? Og hvor mye penger skal man bruke på en helt vanlig liten (feit) kattepus?? Like før jeg sier: sett sprøyte så slipper vi styret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Målebeger og kalorifattig for, og du får da værsågod å betale for kjæledyret ditt når du først har anskaffet deg det.

Hva slags ting er det å si egentlig?

Skrevet

Skjønner at jeg kan gi han begrensninger i kosten, men så lenge naboer setter mat ute til katta si ser jeg ikke helt hvordan jeg skal begrense ham. Å sperre ham inne er heller ikke spesielt dyrevennlig siden han er vant med å være ute.

Og at jeg skjønner at jeg må betale for å ha kjæledyret mitt, syns bare det tipper over i ekstremvarianten dyrt.. Det er det jeg sier.

Skrevet

Vi slanket katten fra 11 kg til 9 kg. Stor flott hannkatt! Vi sluttet å gi han melk og så fikk han kun tørrfor og ikke de der posene eller boksene med "giurmetmat".

Skrevet

11 til 9??? Vår veier 5,9 nå. Men han er sikkert kortere, da. Han får bare tørrmat og litt tunfisk i vann. Sikkert det jeg må kutte ned på,- han får et målebeger mat pr dag, må sikkert kutte litt ned på det også. Men som sagt, tror han spiser ute også.

Skrevet

Drittkjerring. For det første er det ingen dyr som er gratis å holde, og når du anskaffer deg et, bør du ta vare på det. For det andre, naboene dine, som mest sannsynlig snakker samme språk som deg, kan du snakke med om å slutte å sette ut mat.

Det er vel helst utgiftene som plager deg.

Skrevet

By the way, er ikke dette ekstremt dyrt. Og vil du gjøre det enda billigere i fremtiden, så steller du pelsen.

Skrevet

Hm, det var da voldsomt du fikk høre det da.... Skjønner hva du mener, vi har ikke dyr selv men svigermor har en katt som absolutt burde vært slanket. Du får jo gi det et forsøk da, å se hvordan det går. Få noen tips fra dyrlegen om dere ikke får det til å fungere. Og vil dere ikke ha katten mer er det sikkert noen andre som vil ha den :)

Skrevet

Ja, for det er kjempelett å gi bort voksne katter! Øh.

Skrevet

Han har aldri vært feit, bare kjempestor! Ser ikke overvektig ut! Naboen brukte å gi han melk, men vi fikk henne til å slutte. Ellers så var det lite andre katter i nabolaget, så han fant ikke andre katters mat ute.

Skrevet

Det var da veldig!!! Og syns du virkelig jeg skal tusle rundt i boligfeltet/ bydelen å si fra til alle? Bor nok ikke helt sånn som flinke deg. Forøvrig er det et velkjent problem for langhårede katter at dette skjer på våren. Jeg børster ham daglig og steller ham. Og ja, klart utgiftene plager meg, men også det faktum at han har det vondt. Og det faktum at jeg blir kalt drittkjerring.

Skrevet

Du burde hatt en sprøyte selv=)

Ene katten min, en helt vanlig huskatt, har jeg grovt regnet brukt 10 000 kr på, kun hos vetrinær. Men så er det vel forskjell på folk da, hvor mye empati, sympati og følelser man faktisk har.

Du får spandere spesialfor for kastrerte hankatter på pusen din.

Ene (hus)katten min er allergisk mot vanlig kattemat og han får en boks krabbepostei, tunfisk, makrell etc hver dag. Tror han skal være glad han bor hos meg, ellers hadde vel han fått en sprøyte fordi det hadde vært altfor mye styr med ham.

Skrevet

Ikke noe problem å slanke katten, vi slanket vår fra 7 til 6 kilo, skal prøve en halv kilo til. Kjøper Science Hill RD fór, de har det hos dyrlegen eller på noen dyrebutikker. Hos dyrlegen får du målebeger og det står på sekken hvor mye de skal ha. De skal ha så mye fòr om dagen som det står på den vekten som du har tenkt å slanke han ned til. Det er jo bare å gi det, tipper det vil hjelpe uansett om naboene setter ut mat til sine katter. De kattene er vel der og forsvarer sitt territorie uansett??

Skrevet

OK, takk for konstruktivt svar!

Kanskje du har rett i det med at de beskytter området sitt. Ikke tenkt over det, skjønner bare ikke hvordan han kan bli så tjukk med det tørrforet han får her hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...