Gå til innhold

uke 34 og mindre aktivitet i magen.. hodet som ha festet seg?


ida23:)

Anbefalte innlegg

Jeg syns liksom det er blitt litt roligere inne i magen også har jeg i de siste dagene kjent veldig mye mer press på blæren, konstant nesten. Kan disse to tingene si noe om at hodet kanskje har festet seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

også i uke 34, og har også merket litt roligere barn - og MYE press på blæra - men vet ikke om hodet er festet... noen erfarne som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har hodet festet seg, og det er fremdeles veldig mye aktivitet. Men presset på blæra er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man kjenne d sjøl, i såfall på hvilken måte? kjenner hode men om hodet er festet må fuglene vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 35 og her ligger jenta i hodeleie, og det er mer eller mindre press på blæra hele tiden. Jordmor mente dette var litt tidlig, men ikke unormalt. Stort sett uendret i forhold til aktivitet, men dette varierer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke mindre aktivitet er noen indikasjon på at hodet er festet, heller det at babyen har lagt seg i en fast stilling og er blitt så stor at den ikke kan flytte seg så mye.

Hvis babyen tidligere har sparket rundt i hele magen og nå kun sparker samme sted høyt oppå magen hver gang, ligger den i hvert fall med hodet ned. Og hvis du lenge har kjent spark kun på den ene siden, kan hodet godt ha festet seg.

 

For å sjekke om hodet er festet, tar man bare tak på begge sider av hodet og sjekker forsiktig om man greier å røre på det. Greier du det ikke, er det festet. Selv er jeg ikke så god på å kjenne dette selv, men det er i hvert fall slik jordmor og lege gjør det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...