Gå til innhold

hvor lenge kan man gå over termin uten risiko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

leser om dere som er 18 dager over. høres jo helt utrolig slitsomt ut! og hva med babyen? blir det tatt jevnlige prøver av dere? fostervannsmengde o.l

har tre dager til termin selv og håper jordmor har rett i at det skjer før helga...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det jeg har hørt er at sjekkes veldig ofte av sykehuset (hver dag? annen hver dag?) om du er over 14 dager. En termindato trenger jo ikke å være riktig, men hvis det blir fare for fosteret eller moren så setter de igang fødsel.

Skrevet

Trodde ikke man fikk gå så lenge som 18 dager over?

Det er lenge!!

Jeg har ul termin den 29. mai, og på svangerskapspapirene mine står det overtid fra 12. juni.

Jeg føler på meg at jeg kommer til å gå lenge over. Er førstegangs.

Er redd for å gå over, så jeg skal spørre om å få begynne med modningsakupunktur fra neste uke. Vet ikke om det hjelper, men.

Kjenner flere som har gått fjorten dager over, og dagen før de skulle settes i gang så har det skjedd av seg selv, og det har nå gått bare godt. Ellers har jeg hørt de som settes i gang femten dager over, men at det tar et par dager før de føder. Så sånn sett kan jeg tro på at det kan gå 18 dager over, men trodde ikke at man fikk gå så lenge før de gjorde noe. Håper de ikke drøyer med å sette meg i gang hvis jeg går over 14 dager over.

Skrevet

Det som er litt rart er at det er ulik praksis på ulike sykehus innad i Norge. Noen sykehus har nå begynt med indusert fødsel allerede etter EN uke på overtid. nyere studier viser at svangerskapet anses som et risikosvangerskap allerede etter en uke.

hjælp

Skrevet

Mener du det?

Da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke setter i gang før???

Skrevet

Sist gikk jeg 4 dager over UL terminen ( men 3 uker over mens terminen), og da på overtidskontrollen fant de ut at nå måtte bebien ut innen et døgn.. Den lå der helt tørr, og morkaken fungerte dårlig.. Den hadde det altså ikke noe bra der inne.. Hadde jeg ikke kommet på den kontrollet, er det ikke sikkert at det hadde blitt noe baby på meg...

Legen mente at det nok var mensenterminen min som stemte, siden situasjonen var sånn etter "kun " 4 dager over UL terminen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...