Sunshine26 Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 å reise til Thailand med mini, hun er da 8 mnd. Hadde tenkt å dra i slutten av oktober til Hua Hin, søsteren min har hus der. Vi som hadde så lyst å dra! Leser jo om mange her som har reist med både mindre og jevngamle babyer. Er klar over endel fohåndsregler som UV drakt, solhatt, myggnetting, redningsvest, tar med grøt, middag o.l. Hva ville dere gjort? Mangler jo endel vaksiner når de er 8 mnd. Vanskelig å komme med gode "argumenter" til hs, når jeg selv er førstegangsmor.
kokosyklus Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Vet du, som sykepleier er jeg OVERNERVØS og ville ikketatt snuppa mi med så langt unna. Det er så mange sykdommer hun kan smittes av. Har selv sett en ettåring i dialyse etter en tur til tropiske strøk. nyresvikt. jeg vet jeg er overnervøs,. det er trygt å reise og ingen er dårlige foreldre selv om de velger å dra:) Men det er aber med tanke på alle vaksinene som ikek er gitt ennå. Hva med å ta en tur til noen strøk uten malaria? Tror det maldivene eller madagaskar... husker ikke helt, sjekk det ut. Lykke til:)
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er nok en av de som ikke vil utsette barnet mitt for unødvendig sykdomsfare, så dersom min ikke kan ta de vaksinene som kreves for å reise til et spes. land, så venter vi med det til han er gammel nok. Så jeg hadde nok hørt på HS, jeg.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Jeg ville helt klart dratt. God tur nyte ferien. Er så flinke leger der også om noe skulle oppstå. Vet om noen eldre som har kommet på sykehus der nede fått så bra service. Du trenger da ikke komme med noen argumenter til hs det er da deres valg. Har svigers som er leger og han er reiselege. Tok selv med sønnene verden rundt da lilleboren til mannen min var på den alderen. Gikk så fint så. God tur. Hør om det er noen vaksiner dere alle burde ta =0)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Kan jo gjøre det som har blitt så populært her nå,å bare sette barnet til besteforeldrene og reise aleine??
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 Det skal jeg og mannen min i morgen =0) har levert minsten til svigers og største skal til mine foreldre. Min mann og jeg er i morgen i NEW YORK =0) Skal nyte hverandre, kjærligheten og Manhatten =0)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #9 Skrevet 7. mai 2008 Har spurt vår hs om dette og fikk ingen negative tilbakemeldinger, hun syntes det var flott at vi spurte om det så tidlig ang vaksiner... Den eneste ekstra vaksinen man må ta for å dra til et sivilisert strøk i thailand var hepatitt a sa vaksinasjonsprogrammet... men barn under 1 år har ingen virkning av vaksinen enda! Vår lille kom til å ha fått 3 mnd vaksninen og 5 mnd vaksinen før vi drar (itilfelle vi drar dit) Og vi kunne ikke få tatt mmr vaksinen før det hadde gått 5 mnd fra 5 mnd vaksinen. Men hs mente ikke det skulle være noe problem. Vi skal jo ikke på backpacker tur... vi skal itilfelle bo på et familiehotell med alle fasiliteter. Og har med det du også nevnte som mat og utstyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå