mumifrøken Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg skulle ha EL mandag som var, og det stemte bra med EL-slim fra fredags kveld til mandag. Jeg fikk smerter noen dager før slimet kom og hele slimeperioden, men nå som alt er over skulle vel smertene gi seg? (første pp etter mange år på pilla så har fortrengt disse EL-smertene fra tenårene). Jeg har riktignok ikke vondt i korsryggen lenger som jeg hadde før EL, men livmortappen er kjempeøm og jeg kjenner det er vondt i ett eller annet inni der (livmor eller eggledere, hva vet jeg?). Det merkes mest når jeg går, da stråler det liksom ut, men jeg kjenner det hele tida uansett hva jeg gjør. Det er ikke kjempevondt, men ubehagelig, som svake mensensmerter. Hvor snart skal smertene gi seg ette EL? Kan det være vondt pga graviditet allerede? (Jeg tviler, men det er jo lov å håpe ;o) )
fjellrosa85 Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Har dessverre ikke noe svar til deg, men lurer selv også... Hadde EL søndag og har det fortsatt på samme måte som deg, hmm... Håper noen andre vet!
Giinaღ Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Hei Kan heller ikke si hva dette kan være, men vet at de med endometriose har sterke el/mens-smerter. Men les denne linken: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=494446 Ser at det rett og slett kan gjøre så vondt når folikkelen som ligger rundt egget brister også.
mumifrøken Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2008 Hm, skummelt, håper det ikke er pga endometrise. Er jo fortsatt kort etter EL, så det kan jo være folikkelvæsken som irriterer fortsatt, eller at det står en folikkel igjen som presser. Jeg får la være å tenke så mye på det, ellers blir jeg vel passe sprø. Men det er ikke veldig lett, når jeg har vondt i magen. Måtte de neste to ukene gå fort, så jeg finner ut om all prøvingen vår nå rundt EL har båret frukter...
fjellrosa85 Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Leste akkurat på babyv. om ei som hadde hatt små murringer og smerter helt fra den dagen hun hadde eggløsning til hun fant ut at hun var gravid, så det er jo lov å håpe litt forsiktig! Heller det enn endometrise...!
mumifrøken Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2008 hihi, ja vi får tro på de hyggelige alternativene, akkurat som at jeg tror mer på spådommen om at jeg skal bli gravid i mai enn den som sa desember. Og jeg tror kun på de gode værmeldingene, mens de dårlige bare er tull ) Vi får i alle fall vite om det er pga graviditet om et par uker, men jeg er så utålmodig. Dette er i alle fall ikke innbildt, det er akkurat som før mensen kommer. Og er det noe galt, så blir det ikke bedre av at jeg bekymrer meg for det...
fjellrosa85 Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Ja, vi håper jo på det beste til det motsatte er bevist! Skasl bli gøy å se hvordan det går for oss!
mumifrøken Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. mai 2008 Ja, dette blir kjempespennende. Det er min første pp, så jeg ser fram til min første IKM. Syns dette er litt morsomt, selv om tida går litt for sakte ;o) Når har du IKM? Min er mandag 19 mai, 12 lange dager til.
Giinaღ Skrevet 7. mai 2008 #10 Skrevet 7. mai 2008 Har forresten lest at dersom man har endometriose så er smertene STERKE. Det gjelder også under menstrasjon. Så om det ikke er tilfelle, så synes jeg ikke du skal bekymre deg
mumifrøken Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. mai 2008 Okei. Jeg bekymrer meg egentlig ikke for dette, bare lurte på om noen andre hadde vært borti smerter flere dager etter EL. Siden jeg har vært på pilla i årevis og dette er første EL etter at jeg slutta, så er jeg usikker på om det er vanlig å ha det sånn ifm. EL. Og innerst inne håper jeg jo at det er et übertidlig graviditetssymptom, men antar at det er alt for tidlig til å kjenne noe i første uka etter EL. ) Sov ikke så godt i natt pga vondt nederst i magen, mest på venstre side, men nå er det mer sånn som det kjennes før mensen kommer. Er vel bare noen hormoner som tuller litt med meg eller noe sånn.
Giinaღ Skrevet 8. mai 2008 #12 Skrevet 8. mai 2008 Kanskje du er gravid??? tihii... Kjennes iallefall som mensen skal komme da. Når egget graver seg ned i livmora...
mumifrøken Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. mai 2008 Hehe, ja det er jo det jeg håper at dette betyr, men tror det er litt for tidlig til å kjenne symtomer på det, hadde EL søndag eller mandag, tror jeg. Og har liksom hatt ubehag siden før EL, gjennom EL-perioden og etter EL. Kan jo ikke ha graviditetssymptomer før EL ;o) Jeg får bare vente i spenning de neste 11 dagene fram mot IKM. Puh, spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå