Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

å reise til Thailand med mini, hun er da 8 mnd. Hadde tenkt å dra i slutten av oktober til Hua Hin, søsteren min har hus der.

 

Vi som hadde så lyst å dra! Leser jo om mange her som har reist med både mindre og jevngamle babyer. Er klar over endel fohåndsregler som UV drakt, solhatt, myggnetting, redningsvest, tar med grøt, middag o.l.

 

Hva ville dere gjort?

 

Mangler jo endel vaksiner når de er 8 mnd.

 

Vanskelig å komme med gode "argumenter" til hs, når jeg selv er førstegangsmor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke reist dit med vårt barn, men da vi reise med vår datter til syden var hun bare 2mnd, de var ikke for det på helsestasjonen, men de måtte jo innrømme at det er mange som reiser når barna er små. så det vi gjorde var å ta 3mnd vaksinen 2 uker før vi dro, og så må hun ta en esktra vaskine når hun blir litt eldre. Dette løste seg! Jeg hadde ikke hvert i tvil - REIS!!! De sier jo at sykehusene i Thailand er supre. Har selv hvert der, men som sagt uten barn. Men vi møtte en norsk familie med to barn på 5mnd og 2 år som reiste ned og stor koste seg!!!

God tur! Helsestasjonen kan jo ikke stoppe deg, så snakk med noen av de andre helsesøstrene - de har jo alle ulike meninger om det meste har jeg selv erfart!

Skrevet

Vet du? Jeg har en liten gutt på 2,5 år som faktisk er halvt thai, så Thailand har vi vært VELDIG mye. Jeg hadde dratt, det er ikke noe farlig å dra med små barn. Blir litt provosert av disse HS folka som hele tiden skal gjøre mamma og pappa overnervøse fordi de ønsker seg en tur til østen. Hvis du leter litt lengre nedover siden her så finner du mange som har reist med små barn og babyer til Thailand, alle lever fortsatt i beste velgående:)

 

Dra, det er ikke noe problem.....dere kommer til å kose dere glugg i hjel...trust me;)

 

Og skulle den lille bli syk, så kan du bare tenke at Thailand er en av verdens beste på sykehus og behandlig, du finner flere seriøse sykehus enn ikke seriøse...f eks Bumrungrad og Bangkok Hospital som forøverig ligger i de fleste store byer (og øyer)

 

 

  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har vært på forelesninger med eksperter på tropesykdommer. Det anbefales ikke fordi immunforsvaret ikke er utviklet da de er så små. Faktisk ikke før de er fire fem år. Små barn får lett feber og får ofte høy feber i forbindelse med sykdom. Feber kan føre til dehydrering. De har en del skrekkeksempler altså. Ikke bare greit å bli syk i et annet land, hvor de ikke snakker norsk og av og til ikke særlig bra engelsk heller. Malaria kan være veldig tøft blant annet.Kan få smitte og bli veldig alvorlig syk, døden nær på et døgn.

 

Syns jo det er veldig positivt at de sier i fra at det ikke er bare bare. De følger jo anbefalingene sine. Det er liksom jobben deres det da.

 

Som regel går det veldig bra og man får en super ferie.. Dere velger jo selv da. Snuppa kommer ikke til å huske ferien når hun blir stor. Så det er jo dere voksne dere reiser for på en måte.

  • 2 uker senere...
Skrevet

hei=)

vi reisete da jenta vår var nesten 8 mnd. vi hadde det såååå fint. hun kosete seg kjempe masse!!!

 

viv har vært i thailand med henne 2 ganger, når hun var baby og 2,5 år. jeg er gravid med nr 2 nå, og vi har allerede bestilt tur i januar. nye babyen vil da være mellom 5 og 6 mnd. vi har så positiv opplevelse fra sist gang at vi gjør det uten betenkligheter.

 

 

ta med alt babyen skal spise. ( grøt, middags og fruktglass. gjerne også bokser og glass med barnejuice. )

og uv drakt og sol hatter er et must=) og vicvihy sin barnesolkrem=)

vi hadde også med bleier og badebleier fra norge.

 

må også legge til at vi snakket med både lege og helsesøster i forkant av dette, og ingen av dem frarådet oss å reise. men det er selfølgelig v iktig å ta forhåndsregler.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...