Gå til innhold

Sykdom og baksnakking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne våren har jeg vært max uheldig.

Jeg hadde kraftig ørebetennelse i feb og var borte 4 dager pga det.

Så i begynnelsen av april fikk jeg brannsår på innsiden av lårene og ble sykm i tre dager.

Så uka etterpå fikk jeg en skikkelig influensa (kollegan min fikk det samme) og begge var sym samme uke.

Folk gikk og snakket om at vi hadde planagt og være syke osv. Så har folk snakket dritt om det. Også da jeg har stått i nærheten har noen snakket høyt om "vi som aldri er syke burde få en bonus", og masse sånn drit, jeg føler meg skikkelig truffet og blir lei meg.

De som snakker mye dritt om dette har som regel 1-2 fridager i uka, det sprer seg fort og dette er ikke noe gøy i det hele tatt.

Sitter hjemme med rennenese og bihule vondt nå. Gruer meg til og komme til jobb igjen.

Litt lyst til og si opp så kan de ha det så godt i sommer. De forventer så mye av meg selv om jeg "bare" er vikar. Ene dagen kan sjefen si, "du har ikke mange feriedager så vi trenger deg hele sommern", og den ene dagen kan de si "du er bare vikar og det kan ikke vikarer gjøre".

Har vært vikar i over 1 år (100%) og kan evt få ny kontrakt 1 år til. Men jeg vet rett og slett ikke om jeg vil. Jeg har ingen andre kontrakter enn "vikar" og kan slutte på 14 dager og har rett til og si nei de dagene de spør om. SÅ ønsket jeg jeg fri 4 uker i tillegg 1 uke i juni. Det fikk jeg ikke!! Alle bare pesa mot meg, jeg er vikar og kan si nei sa jeg, de lata som de ikke hørte det. Så jeg vurderer og si opp 1 juni slik at jeg får den ferien jeg må ha. (sykt familiemedlem i Vest) og pga flytting løpet av sommern.

så jeg er skikkelig dust hvis jeg sier opp 1 juni og at jeg jobber ut juni. De har regna meg i juli også. Men egentlig så tar de bare sjansen på det nå. De VET jeg har vurdert og slutte.

Det har rett og slett ikke vært såå koselig og jobbe der til tider heller, man hører mye rart om andre også. Det er mye frem og tilbake med sjefen, er så dritlei alt på jobben...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du burde finne deg et annet sted å jobbe, litt mer takhøyde må det da virkelig være mulig å finne et annet sted.

Du har krav på tre ukers sammenhengende ferie i hovedferieperioden (selv om to av de blir ubetalt) iflg Arbeidsmiljøloven, så her synes jeg du skal stå på. Ikke gi deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...