Mammie88 Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Når slutter dere med strømmpebuksa for sommern?? Og når er det trygt for en gutt på 9 mnd å ikke ha på noe hodeplagg ute?
Gulp Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Slutter med strømpebukse når jeg syns det er ordentlig varmt og godt. Hodeplagg ville jeg nok brukt uansett, brukte ofte en solhatt på gutten ifjor for å beskytte hodet mot sola. Da var han 9-10 mnd. Hvis det er overskyet , men veldig varmt, går det kanskje greit uten....
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har sluttet med strømpebukse på barna nå, jeg flyr rundt i knebukser selv, og syns det er kjempevarmt. Men i dag har han på seg fotballdrakt med t-skjorte og shorts, så da har han strømpis på.. og sandaler.. (han er 19 mnd) Har alltid på en tynn lue, (evnt. caps/solhatt på sommeren) eldstemann var veldig plaget med øreverk, så jeg er nok litt hysterisk der. For de som ikke har mye hår, er det greit å beskytte hodet mot sola, da håret ikke gjør det.. Jeg syns det er veldig vanskelig å kle dem på våren, de skal ikke være for varme og ikke for kalde.. huff... Men vi må ta litt utgangspunkt i hva vi selv går med, større barn er jo som oss. De regulerer varmen bra selv..
stinky-monkey Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Vi slutta med strømpebukse for ca en mnd siden. Guttene (4 og 6 år) gikk med pannebånd det meste av april, men går uten noe på hodet nå. Jenta på 2 år går fortsatt med lue, men ei ganske tynn ei. Så lenge det er litt vind ute, og vi fremdeles bare er i mai måned, så kommer hun til å bruke lue. Senere blir det vel caps eller "skaut" til å dekke hodet for sola :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå