beibiblue Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Fikk ingen svar på småtroll 0-1, men kanskje det er noen her inne som har litt bredere erfaring og noen råd og komme med: Dattera vår på 9 mnd er skikkelig kresen, hvis en kan kalle det det; Hvis det er anntydning til klumper i maten, så vil hun ikke svelge eller hun begynner å brekke seg med en gang. Hun samler maten på tunga og nekter å svelge. Det som skjer da er at når den maten hun har samlet opp på tunga begynner å skli bakover i halsen, da brekker hun seg og kaster opp hele froskosten/lunsj/middag. Vanligvis lager vi middag til henne hjemme, men de gangene vi kjøper ferdig må vi kjøpe Hipp sine 6 mnd middager, for de er klumpfrie. Brød kan hun ikke ha, da brekker hun seg. Dette begynner å bli frustrerende. Noen som kan være så snill å komme med noen råd?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Ikke stress med det. Sånn var jenta mi også. Moste 1 års og 15mnd glass og annen middag til hun var ca 13mnd. Alt som det var klumper i kom rett ut igjen. Plutselig en dag spiser hun det. Samme var med brød. Så lenge hun spiser most mat og grøt er det ingen fare Lykke til
ILOVEYOU-L Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Er helt enig med hun over her. Det var slik med min sønn også. Plutselig gikk det bare over. Nå er han snart 2 år og spiser alt!
FuriLaks Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Ei lita jente jeg kjenner holdt på sånn også og der tror jeg årsaken var store mandler, altså et veldig trangt svelg. Sikkert ikke det hos dattera di, men verdt å nevne.
TM2006 Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Henger meg på denne. Samme problem med datteren vår men hun er 17 mnd snart.... brekker seg av biter.... Kun 6 mnds mat, ikke brød, ingenting med biter..... hun har reflux og blir behandlet for dette, men mat med biter er umulig å få i henne.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå