Gå til innhold

Åh, hva er det han holder på med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er fire mnd, og han har alltid hatt er rart spisemønster. Men nå i det siste har han tatt helt av.

Han er sulten, men nekter å spise! Jeg prøver å gi han mat før han begynner å gråte, sånn når det har gått en stund siden han spiste sist.

Og jeg VET han er sulten, for jeg ser det så godt på han, men han nekter plent å spise! Dette er spesielt om han har grått en stund før maten kommer, men det er når han ikke har grått også.

Vi begynte med grøt for to-tre uker siden, i små posjoner.

Nå er rutinen på mat nan først og grøt til frokost, nan først og frukt etterpå til neste måltid, nan ved de neste måltidene (1-2-ganger) helt til han skal ha kveldsmat, da får han bare grøt og med drikke ved siden av.

Men nå har han også begynt å nekte å spise grøt, selvom det har gått bra helt fra førsten.

I tillegg til dette har han begynt å tulle sånn om kvelden. Han våkner bare tidligere og tidligere Før sov han fra 21 til 02-03, nå våkner han 00-01. Blir så frustrert, skjønner ikke hva han holder på med :(

Noen som vet noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.Kansje han er for sulten når du skal gi han grøt.Sånn var det med mini her.

De er vant til at maten kommer fortere , når de har fått melk.Lønner seg å gi han når ikke er kjempesulten.

Han får ikke magevondt av grøten da?I og med at han blir så urolig om natta.

Ikke alle tåler grøt ved 4 mnd alder.

Eller prøve en annen grøt?

Skrevet

Nei, for jeg gir han jo mat før jeg vet at han er oversulten.

Har prøvd risgrøten, den likte han ikke noe særlig, mais/hvete grøten fra småfolk falt heller ikke særlig i smak, men havregrøten likte han og spiste masse i begynnelsen. Han bæsjer hver dag, så er ikke forstoppelse heller,. Skjønner ikke noe altså :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...