Gå til innhold

Jeg er litt lei moralkjerringer om dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker DIB veldig godt men hvorfor ska man halshogge folk fordi de gjør en feil. Ser her nede på inlegget om hun som endelig visste hvem onanisten i Bergen var. Denne stakkars svogeren kanskje rett og slett ikke snakket som politimann uten som seg selv som er som alle andre. At HI nevnte at han i det hele tatt var politimann var unødvendig, men er det vits i å lage drama? Snekkern Ole sladret sikkert også om det men han er jo bare snekker. Politimenn er vanlige folk med glipper de og, og noen supermennesker- ja de finner du nok bare på film.

Sen er det noen som skriver at moderator kan melde ifra om dette. Hvorfor ska det meldes hit og dit om alt? Har dere virkelig ikke noe liv jenter? Har dere virkelig aldri gjort noen feil eller glipper selv? Vært en dårlig forelder, ulojal mot jobb, tatt en hvit løgn for en venn osv. Det har jeg, og jeg innrømmer det, men i stort ser jeg meg selv som en ganske så stabil og real dame.

Kanskje ska vi sende barnevernet til alle som dibber istedenfor å ta seg av barna, hvertfall til alenemødrene fordi ingen andre passer jo på dem. Eller ringe Nav og fortelle at de arbeidsledige herinne slettes ikke søker jobb hele tiden- de dibber jo!!! Meld meg og naboen din i samme slengen for vi har sikkert gjort noe gærent noen gang vi og!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her på DIB er det rene lynsjestemningen innimellom. Rare greier :) Egentlig ganske komisk.

Men så må vi jo regne med å få alle slags tilbakemeldinger på det vi skriver, og vi må passe på hva vi skriver.

Skrevet

Heia :)

Skrevet

Ja vi får vel det. Og nå er det vel min tur, haha! Hadde likt å se livet til disse damene egentlig, hvor rosenrødt alt er egentlig;-)

Skrevet

"Men så må vi jo regne med å få alle slags tilbakemeldinger på det vi skriver..."

Der sa du det Musipusi!

Og HI, selv om man har en moral er man ikke kjerring....

Kaller du svarene hun andre fikk i tråden sin for halshugging så har du ikke sett mye her inne.....

Jeg er litt lei slarvekjerringer om dagen!

Skrevet

Helt enig!!

Var derfor jeg sluttet en laaang stund på dette forumet fordi jeg ble så lei slike kommentarer..

Det virker som om det er noen selvhøytidlige mennesker som sitter her og slenger ut det ene og det andre noen ganger..

Men jeg kan fortelle dere en hemmelighet...Ingen er perfekte ;-)

Hadde vært så mye mer ålreit på dette forumet at dersom man ikke forstår en ting evt er uenig med noe som blir sagt, så ta det opp i en saklig tone. Som en voksen som dere gir dere ut for å være. Ikke bombadere hverandre med pepper!

Oppfordring til dere alle:

Les Janteloven..

Skrevet

Så man har ikke noe liv om man for eksempel ikke gir fra seg sensitiv informasjon i strid med taushetsplikt?

Det må jeg si er en skummel verdi å ha i livet.

Skrevet

Kan være enig i noe av det du skriver HI. Og jeg synes ikke det var rett at hun fikk refs, siden det var politimannen som bæsja på leggen.

Men, av og til blir jeg veldig forundret over hvor LITE moral enkelte har. Fritt fram for alle. Som politi, lege, sykepleier osv. har man et ansvar. Og etikk og moral er vel et fag de fleste har hatt??

Skrevet

Kanskje det var feil å bruke ordet kjerring men jeg tar ikke det ordet så høytidlig. Slarvekjerring, sladrekjerring, moralkjerring....hehe.

Jeg er ikke noe stor fan av slarving men moralprekener er verre syns jeg. Hvem sine regler ska vi følge egentlig? Er mine regler de riktige? Nei, det fungerer ikke sånn og vi må ha litt toleranse. Mennesket er lagd til å feile, for å lære og erfare. La folk være menneskelige.

Skrevet

Hæ? Jo det får jeg vel hvertfall håpe for ellers er jeg rimelig livløs, haha.

Med det mente jeg at har dere ikke noe mere spennende i livet enn å lage drama og henge folk på DIB....

Skrevet

Ja janteloven fungerer altfor godt her i Norge, dessverre.

Skrevet

Ja jeg er helt enig i at man ikke burde bryte taushetsplikten sin men jeg tror nok de fleste har glippet en gang eller to når det ikke vært så allvorlig. Jeg har veninner med som har taushetsplikt men så har vi kommet inn på jobbprat og noen forteller om et problem på jobben. Plutselig nevner den ene et navn og tar seg selv i det - det var en glipp. Selvfølgelig går ikke vi sen videre med det, og skulle aldri melde. Og de gjør en veldig god jobb og er veldig reale mennesker ellers.

En ting er hvis du bevisst missbruker stillingen din, da er det virkelig ille.

Skrevet

Ja, det er det mest spennende jeg har her i livet. Og jeg trives med det.

Skrevet

Prøv hekling eller noe, bedre for nervene;-)

Skrevet

Til dere som syntes det HI skrev i den andre tråden var helt greit - hvordan hadde dere likt det om det var dere det ble spredt sensitiv informasjon om???? Det er en grunn til at vi har taushetsplikt, og hele grunnen til det er jo slik at vi skal slippe å vurdere hvilken informasjon som er "greit" å gå videre med... Kanskje JEG ikke syntes det er så farlig å snakke om hun venninnen jeg så som skulle ta abort på sykehuset mens jeg tilfeldigvis var innom avdelingen der hun lå, men tror nok hun hadde reagert på at jeg sa noe!!!!!

Skrevet

Ja, sett det på spissen. Det gjør alltid en diskusjon saklig og mye bedre...

Skrevet

Det er klart at man "burde" passe på taushetsplikten sin, det er ikke det jeg sier. Men å rase ut mot ethvert innlegg som ikke "passer" alle blir helt feil. Som jeg skrevet før så tror jeg ikke alle egentlig er så "flinke" selv bestandig, alle gjør vi feil.

Skrevet

Jeg er i det store og det hele lei kjerringer om dagen.

Skrevet

Helt enig med deg HI.Det er vel ganske naivt og tro at alle som har taushets plikt ikke bryter den,det skjer hver dag i alle yrker hvor det er taushetsplikt.

Skrevet

Jeg synes folk overreagerer noe voldsomt jeg, herregud mannen var i Bergen men jobbet ikke der. Han var ikke i tjeneste da.

Jeg jobber i et taushetsbelagt yrke men snakker aldri om mine brukere til andre enn kollegaer da i rapporten på jobb, men spør noen av de eldre jeg går til som kjenner til min slekt fra hjembygda mi etter hvordan tanta til pappa har det for eksempel så sier jeg da det. Enda hun er på sykehjem og har alzhemer og er fullstendig utenfor. Jeg ser ikke at jeg bryter noe taushetsplikt der.

Jeg bryr meg da lite om at en som liksom er politi har sagt noe han har sett uten at han var i tjeneste der og da. Poltifolk er ikke perfekte, jeg har sett de som har snakket i mobiltelefon når de har kjørt bil osv. Jeg ser ikke det som min rett å dømme andre hva de gjør. Enn får feie for sin egen dør først.

Skrevet

Så sant som det er sagt!!!

Og enkelte ganger lurer jeg på om det kommer av at enkelte er så mye her inne på DiB, at de rett og slett glemmer av at dette stedet ligger i cyberspace...ikke irl;0)

Skrevet

Hahah, nei det tror jeg du har helt riktig i:-)

Skrevet

Moralkjerringer skal du ikke vaere redd for.Moral har aldri vaert skummelt.

Det er dobbeltmoralkjerringene du skal frykte..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...