Gjest Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Ja, han har astma! De kan ikke skrive ned diagnosen enda, for de på ha de samme symptomene gjentate ganger dokumentert før de kan gjøre det. Men det var liten tvil. Fra søndag til tirsdag var vi på sykehuset og fikk astma medisin, han er nå MYE bedre men vi må fortsette med medisin "for ever". Erfaringen viser nok en gang at mor har rett, og at leger bør bli flinkere til å ta foreldre på alvor. Dersom dere mistenker at det feiler barna deres noe, ikke gi dere - stå på kravene og få barnet sjekket!
La Perla Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Bra dere fikk diagnosen da, så han får rett medisin og bedre livsvalitet. han er ganske liten, er han ikke? Da er det håp om at vokser det av seg. Det gjorde min jente - hun ble bedre i 3-4 årsalderen, og er helt frisk nå.
Blue Lady Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Så bra at dere har fått en diagnose på problemet. Vi måtte kjempe 1 år for å få prøve astmamedisiner til Lucas, enda han hostet voldsomt hele vinteren og hver gang han var syk. Det som skulle til var å bytte fastlege, da ble det fart i sakene, og Lucas fungerer kjempegodt nå og hoster ikke i det hele tatt
Tieran Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Min sønn fikk "diagnosen" da han bare var 4-5 mnd gammel. Legen sa til meg at "han kan ikke ha det siden han er så liten, men det er det han har.." ;-) Heldigvis har han vokst det av seg nå og har ikke hatt plager på 3-4 år:)
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Ja jr blir 2 år på lørdag. Så det er gode sjanser for at han vokser det av seg. Jr var uten tvil syk. Så om de vil kalle det astma det spiller ingen rolle så lenge han får medisin som hjelper ham.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Så bra!! Det ser ut til at legen nå hører på meg når det kjem til allergi hos mine to. Vesla starta med gult i auge om morgon i slutten av mars, eg trudde da at det blei augekatarr ut av det men det blei borte etter to morgonar med det og ingenting på dagen. Så kom det att uka etter ein dag el to, og etter det så har det vert heile tida. Eg reiste til legen i slutten av april for da var augune heilt gjennklistra. Legen sa at det er augekatarr og fikk salve, jenta blei fin med ein gong og eg holdt på ei uke. Så kom det att på søndagen, da har det regna nokon dagar her og lite pollen. Ho skreik nesten heile natt til laurdag og på laurdagen ser eg at det har renne noko ut av øre, les voks. Ho har jo vert kjempe tett og nyse som bare det, både ho og broren. Så i går hos legen så tok eg jo allt ein gong til og sa at eg og faren er bjørke allergikere, så eg trur ho er det. Han tok ein crp for å utelukke infeksjon, og den var på 23 så det er ikkje noko. Fikk allergi mikstur til ho men han sa at den trengte ho nok ikkje for detta var ein forkjølelse som kom til å gå over om eit par dagar. Når eg sa at ho hadde holdt på med detta i over 4uker så kikka han rart på meg og svara "trur kanskje me burde vurdere å få ho allergi testa" Så nå prøver ho allergi medisin også får me sjå høss det går også håpar eg at dei vil teste begge to for eg er ikkje i tvil, dei nyser og hostar om kvarandre og broren er også gul i augene om morgon. Så stå på krava!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå