silhah og emilie Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 middager(oppskrifter) husarbeid sminke hår osvosv alt det smarte du kan og vet..kom med det jeg personlig har ikke fryktelig mange tips men noen kan jeg jo komme med: Myke føtter over natten (eller et par netter) smør inn føttene dine med en god krem, ha på sokker (helst slike ankelsokker så de ikke strammer så mye) og ligg med dette om natten:) funker som f rensing av ovn: sett på ovnen på 100 grader..sett inn en ildfastform el fyllt med vann og sitronskiver og la det stå et par timer...så er det bare å vaske av fort og enkelt (det samme kan du gjøre i micro..husker ikke hvor lenge og på hvilken styrke jeg men) Steke kjøttdeig: hvis du er slik som meg og vil ha pittesmå biter så bruk en moser (slik som du moser poteter os med) og mos kjøttdeigen:)
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Vasking av dusjkabinett: bland kafferens og vann, vask. Tørk av med avispapir Sitrusplanter: Stikk en rusten spiker i jorda, så blir de finere. Roselus: Fyll en bøtte halvfull med brennenesle og ha over vann så det dekker. La stå et døgn. vann rosene med vannet. Skal ikke gjøres etter 1 august, pga høyt nitrogeninnhold. Unngå å brenne seg på brennenesle når man plukker det - hell varmt vann over dem. Fjerning av stearin fra tøy: Legg kjøkkenpapir over tøyet og stryk. stearinen varmes da opp og trekkes opp i papiret.
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Hvis du handler endel i sverige og kjøper masse karbonadedeig,så stek opp alt sammen og fordel det i brødposer ca 500g. Putt i fryseren.Bare å varme opp igjen.
Aga:-) Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Det er kjempelurt å smøre hendene og underarmene inn med zinksalve før en skal male. Da går malinga fort av etterpå
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Bakepulver er genialt til å rense sluk og til å få bort fastbrente matrester i gryter. Ved grytevask må man også tilsette litt vann.
Sylwania Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Hvis du har svidd mat i bunnen av panna så kan du ta og koke opp vanlig cola i den, la det stå litt, skyll ut og vask som vanlig etterpå.
Aga:-) Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Og når du skal tørke dyner/dynejakker/ puter (alt som trenger å bli fluffy) er det smart å legge inn noen tennisballer i tørketrommelen samtidig.
Sylwania Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 Messoft kompresser med baby olje på er supert til og fjerne feks sinksalve i fra barnets hud med. Du kan også fukte dem og ha dem i en pose sånn at du har dem til våtservietter. Også fungerer dem supert til engangsvaskekluter til daglig bruk. Jeg kjøper 100 stk på apoteket for 25 kr.
gutt06♥jente07♥gravid:):) Skrevet 7. mai 2008 #9 Skrevet 7. mai 2008 Hvis du holder på ute i hagen. skrap neglene over en såpe før du går ut, når du kommer inn igjen så er det bare og skylle bort såpen, så slipper du jord under neglene.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 7. mai 2008 #10 Skrevet 7. mai 2008 Malingssøl fjernes enkelt med våtservietter.
silhah og emilie Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. mai 2008 så mange gode tips:) men jeg vil ha MANGE flere
Candy girrrl Skrevet 7. mai 2008 #12 Skrevet 7. mai 2008 -Vask vinduene med nylonvask -Spray inpreigneringsspry foran på genseren/bodyen til de små. Da går syltetøy og annet gris av med en fuktig klut og du slipper å skifte flere ganger for dagen. -Ved baking. Gni kjøkkendisk og hender inn med nøytral matolje. Da slipper du melgriset- -Vask hvite klær med Biotex hvitt. Kritt hvitt -Kresen unge? Start med sunne desserter de dagene du vet det blir krangel. Ingen middag-ingen dessert! -Baby som ikke vil sove? Drypp et par dråper lavendelolje på hjørnet av puten. -Slafsen sengekant? Vev den mellom midtsprinklene og hjørnesprinklene. Da sitter den fint hele tiden.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 7. mai 2008 #13 Skrevet 7. mai 2008 For å få vekk kattehår fra møbler, tepper ol, ta på deg slike gule vaskehandsker og skrap av, lett som en plett:) Har du hatt fest hjemme og latt gjestene røyke inne, fyll skåler med eddik og plasser rundt, dette skal vist fjerne røyklukten. Hvis du blir fort bilsyk hjelper det å legge en kald klut e.l i nakken.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 7. mai 2008 #14 Skrevet 7. mai 2008 Et annet tips når man skal ut og fly med barn, for og forhindre at de får propper i ørene... Ta to kopper med varmt vann og hold de inntil ørene når flyet tar av og lander..
La Perla Skrevet 7. mai 2008 #15 Skrevet 7. mai 2008 Lag din egen saltskrub, for fin hud: Fyll vanlig jodfritt salt i en kopp. Fyll på med f.eks. babyolje eller olivenolje til det blir en grøt. Skrubb hele kroppen med dette når du er i badet/dusjen, og har du badekar, skylle du det av i badevannet og ligger litt i det en stund også. Da får du kjempemyk hud, nesten gratis.
Bærta å babyn Skrevet 7. mai 2008 #16 Skrevet 7. mai 2008 Dette er mitt beste tips, se denne linken: http://www.dinbaby.com/forum/thread/136794152
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå