Gå til innhold

sete leie


KarinB

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i går, babyen vår har visst snudd seg igjen. Ligger med hodet opp nå. Jeg er i uke 32. Har hørt noen som sier at babyer bytter på posisjonen sin annehver måned, men det sa ikke jordmoren noe om. Noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyene kan snu seg helt fram til fødsel omtrent. Selv om de er "festet" i utgangspunktet. Om de bytter stilling annenhver måned vet jeg ingenting om, men noen kan nok snurre mye på seg før de legger seg til ro, mens andre ligger i samme posisjon fra tidlig i svangerskapet! Du har nok enda mange uker igjen på deg som babyen kan snu seg rett vei!!!

 

Og jeg har født i seteleie, med førstemann, og det gikk bra det også, bare for å si det =) Selv om hodeleie absolutt er å foretrekke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 36 skal man normalt blir grundig sjekket for hvordan barnet ligger. Ligger barnet i seteleie da, så blir man sendt videre på ul/røntgen for å bekrefte seteleie og for å sjekke bekkenet. Da vil det vurderes om man er i stand til å føde vaginalt eller om det blir keisersnitt.

 

Du får uansett ha lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...