KarinB Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Var hos jordmor i går, babyen vår har visst snudd seg igjen. Ligger med hodet opp nå. Jeg er i uke 32. Har hørt noen som sier at babyer bytter på posisjonen sin annehver måned, men det sa ikke jordmoren noe om. Noen som vet noe om det?
Nætte;mortil2 Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Babyene kan snu seg helt fram til fødsel omtrent. Selv om de er "festet" i utgangspunktet. Om de bytter stilling annenhver måned vet jeg ingenting om, men noen kan nok snurre mye på seg før de legger seg til ro, mens andre ligger i samme posisjon fra tidlig i svangerskapet! Du har nok enda mange uker igjen på deg som babyen kan snu seg rett vei!!! Og jeg har født i seteleie, med førstemann, og det gikk bra det også, bare for å si det =) Selv om hodeleie absolutt er å foretrekke!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 I uke 36 skal man normalt blir grundig sjekket for hvordan barnet ligger. Ligger barnet i seteleie da, så blir man sendt videre på ul/røntgen for å bekrefte seteleie og for å sjekke bekkenet. Da vil det vurderes om man er i stand til å føde vaginalt eller om det blir keisersnitt. Du får uansett ha lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå