miss_chica Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg kommer til å ha permisjon frem til august, og så begynner jeg på jobb igjen. Hvordan blir det da med utbetalingen neste år? Får jeg penger bare fra august og frem til jul, eller får jeg feriepenger for de mnd jeg har permisjon også?
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Man får feriepenger av de 12, evt 15 første (spørs om du har 80 eller 100% utbetaling) ukene med fødselspenger. Hvis disse blir fordelt over 2 år (f.eks at du hadde 4 uker permisjon i 2007 og resten i 2008) vil du få feriepengene utbetalt over 2 år. pengene kommer i slutten av mai, året etter oppsparingsåret. du får dermed feriepenger for opptil 15 uker for 2007, nå i mai. feriepenger fra arb.giver går som normalt.
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Men hvis arbeidsgiver har forskuddsutbetalt permisjonspenger til deg og arbgiver deretter har fått igjen penger fra NAV, er det godt mulig du får feriepenger for hele perioden.
___ Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Og om du er selvstendig næringsdrivende får du ikke feriepenger av permisjonspengene i det heletatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå