Gå til innhold

Sinkkrem og sår stump


--niffi--

Anbefalte innlegg

Lillejenten min har fått litt sår stump, og jeg har tatt sinkkrem på - men er litt i stuss: skal den smøres godt inn eller liksom få ligge utpå huden? Den er jo så tjukk og hvit!

 

Noen andre tips mot sår stump? Lufting vet jeg om - og selvfølgelig å skifte bleie når det er bæsj - men noe annet? Er det andre stellekremer dere har bedre erfaring med enn sinkkrem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zinksalven skal ligge utpå huden. Skal vel godt gjøres å smøre den skikkelig inn... :)

 

Jeg har brukt mye brystvortekrem på såre barnerumper, jeg.. Det merket jeg har erfaring med, Purelan (fås på apotek), synes jeg virker svært godt. Har flere ganger opplevd at stumpen har vært svært rød om kvelden, og brukt den da, og neste morgen er den nesten helt fin igjen. Men det er en forutsetning at huden er ren og tørr før den smøres på.. Ellers er jo lufting bra.. Men det vet du jo... :)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dårlig erfaring med vanlig sinksalve jeg- har to barn fra tidligere , og på de brukte jeg en salve kalt inotyol. Fåes på apoteket. tok bort sårhet på bare noen timer... er tykk og blir liggende utenpå huden, men den hjelper virkelig mot såre stumper :o).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Du skal helst bruke så lite krem som mulig og bare der det er sårt.

prøv å la babyen lufttørke og bruk bomullskluter som kokes eller

skyld under vasken, da ble min baby kvitt det på to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale silulen sink salve.. Den er mye mer flytende enn vanlig sinksalve og "sitter ikke så hardt på" som vanlig sink... Har ikke brukt den på noen barnestump enda da jeg enda ikke har født, men har brukt den masse på sår i hjemmesykepleien (er spl) med veldig god effekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler oxo INOTYOL salven...den er bare helt super...jeg bruker oxo vanlig jordnøtt olje på gutten min...og på jentungen brukte jeg noe så enkelt som potet mel...bestemor som tipset meg om det-bruk en god neve med potet mel i bleia(og "pudre"mellom sprekker" så blir huden kjempe fin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...