Karomamma Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Vil bare si at jeg synes det er så utrolig trist å lese om sykdom hos så mange av mammaene våre for tiden!! Nå sist hos Plutseliten, jeg sender en ekstra god klem til deg!! Krysser fingre for dere alle sammen og håper på gode beskjeder! Kreft er en ekkel sykdom, men heldigvis finnes det ALLTID håp! Husk å ta vare på dere selv midt oppi alt og skriv gjerne av dere byrdene her! Selv om jeg ikke skriver så mye for tiden pga den dumme skulderen, følger jeg med på hva som skjer og tenker stadig på dere! Stor klem til alle fine jenter med fine mammaer!!! Sola skinner i dag
tebekaa Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Tusen takk for at du krysser fingre, Karomamma. Håper at det hjelper, for det ser vel ikke akkurat lyst ut for min mamma. Hun har fått nå fått beskjed av legene at hun har småcellet lungekreft også, i tillegg til brystkreft, og bulldoser-søstra mi ringte meg nettopp og fortalte at hun hadde googlet opp at mamma da kun har 10% sjanse for å overleve. Akkurat nå hater jeg både google og søstra mi som knuser mine positive tanker. Jeg hadde bestemt meg for å kun tenke lykkelig utgang til det motsatte var bevist, men nå ble det visst litt for mye. Tårene triller:-( Sikkert sunt også da, for jeg har ikke hatt den store reaksjonen etter at jeg fikk beskjeden fra mamma for noen uker siden... Takk for omtanken og for at du lytter og for klemmen. Klem tilbake og til alle andre som sliter akkurat nå.
coscos Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Jeg henger meg på denne, og tenker masse på dere med sykdom i familien. Har vært gjennom det samme, så vet hva slags følelser som er i sving, være sterk, samtidig som man skal få lov til å være lei seg selv. Har ikke fått vært så mye på disse sidene i det siste, men klemmer er herved avsendt til dere alle (og Tebekaa, håper å gi deg en skikkelig klem når vi snart møtes).
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Kjære Tebekaa, du skal ikke høre på søsteren din, du skal tenke positivt til du får beskjed om noe annet. Som jeg nylig har erfart, hver pasient er så individuell og helig av sykdom er like individuell, det en pasient ikke klarer, kan en annen stå over med letthet. Google gir ingen gode svar eller prognoser, det er det leger som gjør, og legene sier ingenting før de er sikre. Stol på magefølelesen, livskraften og viljen, positive tanker og innsats. Vi kan påvirke, bare ved å ha en tro !! på at det skal gå bra. Ikke gi deg ! Stor klem fra
Graciegirl Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Karomamma - du formulerer det mange av oss tenker. Henger meg på meldingen din. Varme tanker og myke klemmer til modne mammaer og mammaene deres.
Gummelillan Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Flott innlegg, Karomamma, som jeg veldig gjerne slenger meg på. Har lest og grått om hverandre her inne nå og tror egentlig ikke jeg skal forsøke engang å si noe til hver enkelt av dere. Ord blir så alt for fattige!!! Jeg tenker på dere og sender over klemmer til de som vil ha.
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Jeg vil heller ikke bevege meg utpå å prøve å finne ord. Karomammas innlegg sier det jeg vil si.... Klem til dere alle!
Plutseliten :) Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 Tusen takk Den vonde klumpen i magen er litt mindre...det er utrolig hvor kroppen tilpasser seg situasjonen. Vi er ved godt mot, nå er det bare å få bestemt seg for hva slag operasjon,brystbevarende eller ikke, og ta en dag av gangen.Det blir en lang sykehus sommer med stråling hver dag,det er det som er bestemt. Vi har alle sammen kommet litt nærmere hverandre de siste dagene,det er godt og en påminnelse om hvor skjørt livet er egentlig. God klem tilbake fra
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Tusen takk, det er godt å vite at en blir tenkt på. Vi har heldigvis fått ganske gode nyheter,mamma har fjerna en stor svults på fettfoldene(tror jeg det heter) og en på egglederen.Men hun har litt igjen på bukveggen som de ikke kunne operere, men de mener at cellegiften vil ta.Så det er gode håp.De mener at de starta i fettfoldene. Letta hundre kilo etter å ha fått svar i går.Føltes iallefall slik. Til dere andre med kreft syke mammer, ikke gi opp, det har vi ikke lov til.Å tebeeka hvem sier at mammaen din ikke er av de 10% som overlever. det vil jeg håpe og tro at hun er.Men en annen ting, google veit ikke om akkurat din mamma.Vanskelig å sammenligne saker.Alle er så forskjellige.Håpet må en ha. Mange klemmer til både deg og plutseliten. Dette skal vi komme igjennom, vi bare må være sterke.
tebekaa Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 Hurra for gode nyheter, Idefix! Og takk for klemmene:-) Jeg er enig i tankegangen din om prosent og statistikker. Og det samme vet jeg mamma er. Hun er fast bestemt på at sykdommen ikke skal knekke henne og da er det jo faktisk enda større sjanse for at hun kommer i 10%-klubben. Hun skal kjempe med livet som innsats - bokstavelig talt! Og jeg skal selvfølgelig ikke gi opp jeg heller og jeg skal stoppe søsteren min neste gang hun kommer med upassende dumheter. Sende hende i "håpløs-søster-klubben" kanskje?;-) Hun googlet faktisk min sykdom også i fjor, jeg var innlagt med pneumokokk-infeksjon i lungene. Glad jeg ikke fikk vite hvor alvorlig syk jeg var før jeg var utskrevet;-) Forstår ikke at hun orker, det er jo ofte "worst case" scenarioer som får størst oppmerksomhet! Klem tilbake og lykke til!
Tiggywinkle Skrevet 9. mai 2008 #11 Skrevet 9. mai 2008 Kjære alle dere med syke mammaer. Jeg tenker på dere. For en vanskelig tid dere er inne i... Vanskelig å si så mye mer, men jeg tenker med gru på hvordan jeg ville hatt det hvis det var mamma... Varme klemmer fra
Superlis Skrevet 9. mai 2008 #12 Skrevet 9. mai 2008 vil bare henge meg på denne tråden som karomamma startet,flott av deg!! Jeg tenker også mye på dere alle sammen, som Tiggy sier over...tenk hvis det var min mamma:( Vil bare gi dere en omsorgsklem!
Natteravnen* Skrevet 10. mai 2008 #13 Skrevet 10. mai 2008 Takk for koselig helsing Karo! Og du har rett, det er alltid håp, sjølv om en ikkje må gløyme å være realistisk i saken. Sjukdom kan fort snu, men vi håper at det går bra med alle! klem tilbake til deg, god bedring , og kos deg som gressenke om du kan, har en svoger som er på gjenforeiningsfest i kveld, og der er vel din også som eg forstår. c",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå