BabyV Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Ser at flere sier at dem har tatt bort saueskinn/lammeskinn nå når det er så varmt. Men hva ligger ungen på i vognen? For hvis jeg bruker paraplytrillen så er underlaget så hardt så jeg vil gjerne ha noen mykere som snuppa kan ligge på. Og bruker jeg den vanlige vognen så er underlaget av syntetisk stoff så snuppa mi blir veldig klam på ryggen og nakken.
*Smiley* Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Jeg bruker fortsatt lammeskinn.Han har ikke blitt for varm av det. Kommer jo an på hvordan man kler de osv.
Gothminister Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Får kjøpt slik liggeunderlag der de selger barnevogner til å ha i sportsdelen.. Er litt stoff i de,så da blir de ikke hardt å ligge på..
Galskapens overhode Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 her får lammeskinnet ligge i vogna hele sommeren.. Med eldste så brettet jeg sammen et bledd som hun lå på.. (som en liten madrass) Sitter selv på et lammeskinn i sofaen jeg.. Ikke varmt og svett.. i motsetning til skinnet
BabyV Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2008 Ja, det er det jeg også gjør. Men noen nevnte i et tidligere innlegg at det kan være farlig i forhold til krybbedød. Den person klarte selvfølgelig ikke å forklare noe mere, så jeg kiket litt på landsforeningen for krybbedød sine sider og der står det at det kan være farlig hvis ungen legger seg på magen. Men det skjer jo ikke i vogna. Ihvertfall ikke hos oss. Men tenkte jeg skulle høre hva andre brukte så jeg har noen alternativer.
*Smiley* Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Det gjelder kansje langhåret lammeskinn tror jeg.
Galskapens overhode Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Hvis ungen sovner p magen, og samtidig med ansiktet trykt ned i vogna, så vet jeg sannelig ikek hva som er best underlag.. (Klippe selehull i bagvogn-madrassen kanskje??) Men som du sier.. så skjer jo gjerne ikke det at barn sover på magen i vogna da..
sasser Skrevet 7. mai 2008 #9 Skrevet 7. mai 2008 Jeg bruker lammeskinn og har tenkt å bruke det hele sommeren. Foresten noen somvet hvor man får kjøpt en GOD overmadrass til babyseng/tremmeseng?
Lillemarit Skrevet 7. mai 2008 #10 Skrevet 7. mai 2008 Bruk lammeskinn HELE året. Også de dagene når det er veldig varmt. Ull kjøler når det er varmt og varmer når det er kaldt. Ull absorberer fukt(svette) slik at barna ikke blir syke. Det kan de bli om det ligger i bommul fordi den blir kald når den er våt. Er sauebonde og hele familien bruker ull på kroppen hele året.
yret Skrevet 7. mai 2008 #11 Skrevet 7. mai 2008 Har fortsatt lammeskinn, men fjerner nok dette nå. Har også en tynn vår-/sommerpose som vi bruker som underlag, bare glider den helt opp.
AurorasMamma Skrevet 7. mai 2008 #12 Skrevet 7. mai 2008 Lammeskinn hele året. Skifter heller det jeg har oppå- pose, dyne, teppe og ingenting.. etter hvordan temp det er ute.
BabyV Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 7. mai 2008 Hvor blir det av svarene fra alle de som kjefter på bruk av lammeskinn på sommeren. Vil gjerne vite hva dem bruker så jeg har noen alternativer, Men pledd var ikke dumt.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #15 Skrevet 7. mai 2008 Husk at skinn ikke er anbefalt med tanke på krybbedød. Her bruker vi bare helseteppe nå. Er jo 25 grader!! Ingenting over seg i det hele tatt.
BabyV Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 7. mai 2008 Men hva mener du med "i forhold til krybbedød". Jeg finner ingen info om dette. På hjemmesiden til landsforeningen for krybbedød så står det bare er hvis ungen snur seg på magen at det er farlig med lammeskinn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå