Gå til innhold

Luftsmerter hos baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten frøken på 5 uker, og hun sliter veldig med luft i magen. Er spesielt på ettermiddagen/kvelden.Aldri om natten, men har til tider hvert på formiddagen også. Hun har ikke hatt spesielt mye avføring annet enn urin om dagen nå. Men en gang om natten kommer det eksplosjon i bleien. Og når jeg legger henne på stellebordet gjør hun seg ferdig, men avføringen er helt suppete. Vassen og supertynn og spruter...Før hadde hun litt mer grøtete. Jeg har nesten ikke spist noe, for jeg føler hun reagerer på alt jeg putter i meg. Har prøvd med sukkervann uten hell.. Noen med lignende problem som kan gi meg tips?? Får så vondt av henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo nevne det at hun har en del ustslett i ansiktet og magen også..sånne prikker. Kan det ha noen sammenheng?

Skrevet

Ta deg en tur på helsestasjonen og vis henne der. Det hadde jeg gjort viss jeg var usikker

Skrevet

Min jente på 5 uker har også luftsmerter til tider, og med en storesøster som hadde kolikk, lærte vi oss en noen knep.

Prøv å legg henne over kneet, så det presser på magen, evt. bær henne på magen så det presser litt. Min lille frøken blir stille da. Prøv også å legge henne på ryggen, og presse knærne forsiktig opp mot magen.

Sukkervann eller minifom kan hjelpe. Jeg drikker også ammete (fås på apoteket), men hvor mye den hjelper vet jeg ikke.

Er det hver kveld og det varer i mange timer, er det mulighet for at det er kolikk, og da kan kiropraktor anbefales.

Min har også masse utslett i ansiktet. Tror det er det som kalles melkeutslett. Med førstemann forsvant de av seg selv etter en stund.

Håper noe av dette kan hjelpe! Eller så er selvfølgelig helsestasjonen en god hjelp :)

Skrevet

Takk for svar! Skal på 6 ukers-kontroll tirsdag,så skal forhøre meg litt da. Drikker amme-te, 2 kopper dadglig og har prøvd med sukkervann. Gir henne pauser under måltidene, og tvinger alltid opp rapen uansett hvor lang tid det tar. Men kjenner det bobler godt inni magen når jeg holder på den. Bærer henne ofte på magen,men det går ikke lange stunden før det ikke lindrer lengre. Men var litt bekymret for den bløte avføingen. Men så lenge det kommer ut, er det vel bra.

Skrevet

Vi var til kiroprakto i går med mini på straks tre uker. Hun Har hatt små luftproblemer siden fødselen omtrent, men de har blitt mer jevne og intense den siste uka. Likevel er det "bare" en time eller to med grining sånn i 19-20 tiden på kvelden. Men det er jo så slitsomt og en føler seg så hjelpesløs.

Jeg har kutta alle melkeprodukter. Vår første ble mye bedre da vi kuttet det fra min kost. Har du prøvd det? Sjokolade (jo sterkere, jo verre), mineralvann, tomat/pastasaus kan også gi trøbbel.

Så var det kiropraktoren, da. Hun sa at vår lille heltinne hadde typiske plager som kom av fødsel med vakum/sugekopp. Fikk gjort masse på henne allerede i går, første gang (mange små blir vistnok så sinte at det ikke er alltid de får gjort så mye før gang nr to) og vi så allerede bedring i går kveld. Hun hadde kun to små økter på 10-15 minutt med magetrøbbel og både mannen min og jeg kommenterte at hun rett og slett så fornøyd ut. Vi slipper også å "tvinge" opp rapen. Den kom nesten bare jeg tok i henne. Det KAN jo være tilfeldig, men velger å tro at dette hjalp oss. Skal tilbake for en ny runde på fredag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...