Gå til innhold

Snakker 3-4 åringen din veldig høyt..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår som blir 4 i sommer snakker så ekstremt høyt. Konstant. Eldstejenta vår kunne ha tendenser til det da hun kom hjem fra barnehagen, men etter noen påminnelser normaliserte det seg kjapt. Mellomsta sier også "hæ" millioooner av ganger i løpet av dagen, og snakker mye mer utydelig enn storesøstra gjorde på samme alder.

Jeg har bestilt time til henne på helsestasjonen for å sjekke hørselen hennes.

Hvordan er din 3-4 åring når det kommer til disse tingene? Jeg har jo bare én å sammenlikne henne med her hjemme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min snakker også høyt. Han er 3år og vi har nettopp sjekket hørsel. Han hadde trykk i begge ørene - noe som vissnok er ganske normalt om barnet hadde vært mye syk om vinteren. Vi håper trykket skal jevne seg ut i løpet av mnd.

Vår barnelege sa at foreldre bestilte hørseltester på løpende bånd om våren. Men som oftes er det bare etterdønninger av vinterforkjøleleser som skaper dårlig hørsel.

Skrevet

Jenta mi på 7 år har alltid snakket veldig høyt, har sjekket hørselen hennes 2 ganger i løpet av livet hennes, men ingenting er feil.

Så det er nok bare sånn hun er=)

Skrevet

JA!! Min snart 3.5-åring snakker HØYT altså, også hører hun sjeldent på første forsøk, men noen ting hører hun ekstremt godt igjen. Veldig merkelig det der.

Har ikke sjekket hørselen hennes, men har tenkt på det.

Skrevet

Godt å høre at det ikke har vært noe galt med barna deres selv om de snakker høyt :-) Men nå som jeg har begynt å tenke på det, og flere har kommentert at det virker som om hun hører dårlig, så vil jeg gjerne få det sjekket. Så kan jeg heller slå meg til ro med det etterpå :-) Det skal også sies at de målte litt dårlig hørsel på det ene øret hennes da hun var baby, men ikke nok til at de gjorde noe med det.

Skrevet

Ja, skikkelig også! Han er 3,5. Men han er lik faren i så måte, så vi har ikke reagert så veldig på det.

Skrevet

Nei, min gutt på 3,5 år snakker med vanlig volum :-)

Han snakker generelt svært bra. Både uttale og vokabular.

Skrevet

Minstemann her er 4, og har snakka høyt hele livet. Er ikke i tvil om at hørselen hans er helt i orden (bortsett fra utrolig selektiv hørsel, da, hvis han ikke VIL høre etter...).

Men han er 2. mann i flokken, og må hevde seg hele tiden (tror han sjøl, i hvert fall).

Også i bhg sier de at han snakker høyt, men at det er bare slik han er.

Alle hører hvor vi er når vi er på butikk el.l., for å si det sånn.....

Skrevet

Synest ikke han prster så høyt jeg..

Men har blitt skikkelig fæl til å skrike nå..uff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...