Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er i uke 32+1 og syntes jeg kjenner lite liv, enda jeg i går kjente etter hele dagen, grunnet at jeg var på UL i går, og fikk vite at jeg hadde litt lite fostervann. Men jeg kjenner bra med liv på morgenen og kvelden, men veldig lite utover dagen... Er det flere som har opplevd dette?? Hvor mye liv er normalt???
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er 31+5 og kjenner livhele dagen noen ganger, og veldig lite andre dager. Tror babyen har late dager noen ganger på lik linje med oss andre Prøv å spis isbiter, da våkner ihvertfall jenta mi.Jeg knasker is hele dagen så hun får vel aldri sove stakkars Jeg var på UL på mandag, da fikk jeg også beskjed om at når man er kommet så langt så er det mindre fostervann, dessuten begynner det jo å bli liten plass for babyen å bevege seg på.
Krusemynthe Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Ligger ei uke etter deg i sv.skapet, men jeg kjenner nå liv hver dag. Men det jeg erfarer er at på dager med mye action (for min del), dvs dager hvor jeg er på farten og på beina jevnt kjenner jeg lite liv. Helt til jeg flater ut på kvelden, enten på sofaen eller i senga. Da blir det liv i astronauten. Det betyr at det kan gå nesten et døgn mellom hver gang, men med det rabalderet babyen setter i gang på kveldingen, så er jeg lite bekymret - h*n virker vital som tusan! På litt roligere dager (for meg) kan jeg kjenne liv både titt og ofte, hvis jeg sitter slik at babyen får litt tumleplass.
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 33+2 og han holder fortsatt rytmen som han har hatt sieden uke 26. Våkner rundt kl 6 å da er det fart før frokosten, mer som "go morgen strekk" Hver morgen fra 7 til 8.30 fult rabalder med kraftige spark og mye strekking inni her, pluss han hikker på denne tiden 9.30 Lunch tider rundt 11 til 12 Middagstid 15 til 16 romstrere han rundt, men ikke like kraftig som på morgenen, hikker tundt denne tiden oxo Kvelstider 18.30 til 19.30 noen ganger til kl 20 & hikker rundt denne tiden oxo. Legger meg rundt 22 for da er jeg kapputt... jeg våkner ikke av liv å røre inni der heller (ikke enda vaffal) Merker ALLTID liv etter jeg har spist noe mat!
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 PS er i 100 % arbeid som består av gåing og ståing hele dagen, har lagt inn masse hvilepauser etter eget tempo å ønske. Så jeg har det veldig flexibelt
Nordhagenjentene :) Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Jeg kjenner som regel et spark eller to om morgenen mens jeg ligger i senga, men ikke alltid. Som regel er det rolig midt på dagen mens jeg er på jobb, noen ganger er det litt bevegelse, men ikke alle dager. Som regel våkner hun på kvelden når jeg slapper av igjen, og da er det full fart.
Isa04&Alex08 Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 hei,har egentlig liv hele tiden og det begynner å bli slitsomt og vondt.....er uke 38. men jeg husker at når jeg har vært så langt ut i svangerskapet som deg hadde jeg flere dager hvor jeg ikke kjente noe liv. kan hende at babyen sparker innover så at du ikke kjenner det. men tenk på om kvelden når mamma skal slappe av der er dem våken..var samme med dattern min i første SK.
JuniMamma_jente08 Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 fra uke 29- 33 kjente jeg ganske lite liv egentlig.. litt varierende, men var slik at jeg måtte sette meg ned og kjenne etter at det faktisk var noe der. selv om ho hikka en del da.. 34 fullgåtte uker i dag, og den siste uke har det vært liv konstant, så ho hadde vel bare ei periode der ho samla krefter eller noe tenker jeg
Magoo:) Skrevet 7. mai 2008 #9 Skrevet 7. mai 2008 Eg kjenner liv absolutt heile dagen, har gjort d sidan eg var i veke 20. E no i veke 33. Lille mini i magen er utrulig aktiv, virker som har sover lite. D må i så fall vere om natta når eg søv... Er eg "heldig" så er han rolig ca ein halvtime på ettermiddagen. Veldig kjekt å kjenne liv, men d kan bli i overkant no når det begynner å gjøre vondt:)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. mai 2008 Takk for svar... Skjønner at det varierer litt fra dag til dag hos de fleste, så er sikkert ingen fare med lille tulla mi heller da.. Ble litt bekymret i går når de sa det var lite fostervann, og jeg måtte kjenne etter liv ofte, og hvis det ble mindre måtte jeg kontakte føden med en gang. Men har kjent litt mer liv i dag da syntes jeg, så det er jo positivt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå