Gå til innhold

Pollenallergikere: hvordan plager har dere om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mai er jo fin måned, men nå lengter jeg bare etter juni og slutt på bjørkepollenspredningen.....

- hodet dunker

- tett i bringa

- feber i natt

- nyser

- hele kroppen verker

Ikke så gøy for lillegutt når mamma er så redusert :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øyner og nese renner. Nyser stadig.

Gud gi meg styrke.......

Skrevet

Vel nå vet ikke jeg om dette er allergi,men noe galt er det med meg.

Jeg er tett i pusten....føler jeg har mursteiner på brystkasse sps om natten.Kiler nedover i systemet når jeg puster.Værst på utpust.

Og nyser spes om morningen.

Skrevet

pollen terror!!!

nyser, klør i nese og øyne, vondt i bihulene, trøtt

rart.......men allergimedisin later ikke til å virke HELT, selv om jeg har prøvd flere merker

Skrevet

alvefrøken:

ja, pollenterror er et meget dekkende ord :-(

Skrevet

Kjenner meg igjen. Før kunne jeg ikke gå ut uten solbriller når det sto på som verst, og selv da var det ille. Hva gjorde jeg? Etter råd fra min mamma (og man skal alltid høre på sin mamma!) dro jeg til homeopat - skrives det slik? 3-7 tabletter før tre sesonger og: I allefall, det ble så utrolig mye bedre. Nå er det slik at på de "værste" dagene så lurer jeg på om jeg skal gidde å ta en allergitablett eller ikke. Så DET er noe jeg anbefaler! Sørg for at det er en som er godkjent av det der forbundet deres hvis du skal prøve.

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Uff, mange plager, trøtt og slapp, tungpust, hoste, nyser, renner av øynene. går med solbriller og unngår konfrontasjon, høres ut som jeg er narkoman ;-)

Skrevet

Tett i brystet, slapp, ekstremt rennende nese, nyser konstant og det klør og dunker i øynene *blæh* får ikke tatt medisiner nå heller siden jeg er gravid :)

Skrevet

Jeg klarer meg faktisk overraskende bra for tiden. Kun litt tidvis kløe i øynene, ellers: nada.

Bruker kortispray i nesen to morgen og kveld, pluss zyrtec, og det er faktisk nok i år. Kryss i taket!

Skrevet

Bihulebetennelse og kjempevondt i hodet, utslett, usannsynlig trøtthet, kløing i nesen, øyne og noe som høres ut som røykhoste (hvilket det IKKE er).

Får også slike trøtthetsanfall på kvelden etter å ha vært i nærkontakt med grøntområder:-(

Skrevet

Røde øyne, de føles som sandpapir

Tett nese

Nyser til stadighet

tett i brystet av og til..

Rennende nese

Trøtt og irritabel

:(((((

Skrevet

Her var også pollen terroret i gang og siden jeg ammer kunne jeg ikke gå på tabletter:( Men var hos legen igår og fikk kortison, så i dag har jeg et helt nytt liv, yeeeeeeeee

Skrevet

Ingen plager!!!

For jeg har tatt en time akupunktur!!

Er gravid og kan bare ta Polaramin, men nå trenger jeg ikke det:-)

Skrevet

Ta en tur til legen! Jeg gikk til legen og fikk antihistamintabletter (Loratadin) og Rhinocort Turbohaler og er nå så godt som symptomfri! Deilig! :D

Skrevet

Hadde nesten glemt hvor ille dette er...

I fjor var jeg gravid med lillegutt og til tross for ingen medisiner, så hadde jeg nesten ingen plager! Litt tett i nesen bare, men saltvann funket bra.

For 2 år siden var jeg også gravid(mistet) og hadde mindre plager.

Og jeg som begynte med medisiner allerede i febr./mars...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...