jentahans Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Søndag merket jeg smak på vannet vårt hjemme og etterhvert har det bare blitt mer og det lukter også.. Har nok drukket litt av dette så er litt redd det kan ha vert bakterier.. ville jeg da ha merket det på meg selv vist det var skadelig for bebbis? Ingen av oss som har drukket dette har blitt dårlig, det som er rart er at bekken vår der vannet kommer fra smaker vannet helt fint. Så det er et eller annet som skjer i røret eller noe. Har helt nytt hus med nye rør så synst dette er rart.. Noen som vet hva det kan vere og om det er farlig? Har sil og alt så er umulig at noe kan ha kommet seg inn i rørene..Orker ikke dysje for det lukter slik men vannet er helt klart og ser reint ut. rørlegger har ikke tid komme før om to dager..
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Hva med å kjøpe sånne pH-strips og sjekke om du får utslag på en vannprøve? Sjekk både i springen, i dusjen og i bekken. Du kan jo også ringe vannverket og snakke med dem..?
jentahans Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2008 hvor får du slike strips?? Vannverket har ikke noe me vårt vann og gjøre for vi har privat bekk... men rart vannet i bekken smaker helt fint men det som kommer i vasken ikke gjør det??
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Har du noen bonder som spruter bæsj i området?
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Vannet kommmer direkte fra bekk eller er det grunnvann? brønn
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Tror du kan få kjøpt sånne strips på apoteket eller i helsekost. Litt usikker, men du kan jo spørre på apoteket ihvertfall. Om de ikke selger kan det være at de vet hvem som gjør det =) Selv om vannverket ikke har noe med vannet deres å gjøre, kan det allikevel være lurt å ta en telefon dit - om enn bare for å høre om de kan ha noen meninger om hvorfor vannet deres smaker rart/vondt i springen når det ikke gjør det i bekken.
jentahans Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2008 Ja er bonder som spruter bæsj i område men det er ikke komt noe i bekken for da ville det jo smakt av den også...så er liksom fra bekken til huset det er noe som skjer og da er det jo i rør under jorda langlangt under..
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 Ok, vi har oxo vannforsyning fra brønn og ble gjort oppmerksom på at bæsjen kan synke ned i grunnvannet, men det skal større mengder til før vi kjenner noe. Og da kan det luktes og smakes rart. Men visst dere har gamle kobberrør så kan det og sette fra seg smak/lukt (er rørlegger jeg da ) eller så ville jeg ringt vannverket for å få mer svar om hva dette kan bli forårsaket av... bare legg det fram til di som du opplever det. Ellers ville jeg kokt alt vann så lenge det avgir lukt og smaks endringer
jentahans Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. mai 2008 Bebifot: Hset vårt er helt nytt, de innerste rørene er laget av olje... Vi har egenbrønn som går til to hus og det er kun vårt hus som det er kommet dette i, det gamle huset smaker vannet som før. så må vel muligens vere noe med rør? Men synst det er rart det kommer et halvt år etter vi har flyttet inn og varer så mangen dager.. har latt vannet stå å renne lenge
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 7. mai 2008 #10 Skrevet 7. mai 2008 Sansynligheten for at det er røret fra brønn til huset deres... siden naboen ikke har dette problemet. Grunnen til dette problemet kan være mangt, Jeg er ikke spess på dette området. Har dere vannpumpe?
jentahans Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. mai 2008 tror ikke det, men ska spørre mannen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå