Gå til innhold

Tett nese:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesen tetner seg til mer og mer. Bruker saltvann, men det har ingen virkning. Spesielt verst om natta da jeg tetner til helt i nesen sover med åpen munn og blir knusk tørr i munnen. Veldig ubehagelig. Har skjønt at det er noe hormonelt... Noen som har opplevd det samme? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp... :(

Jeg har brukt nesespray (rhinox) hele svangerskapet denne gangen til nå, og må nok bruke det hele veien..... (er 20 uker på vei nå)

Det startet med influensa, utviklet seg til bihulebetennelse (som jeg plagdes i 2,5 mnd med), og er fortsatt forkjølet nå.

Det er nok både selve graviditeten og forkjølelse som spiller inn, men jeg klarer meg ikke uten Rhinox. Har prøvd det meste!!

Har måttet bruke Rhinox i stort sett alle svangerskapene mine( de siste mnd av svangerskapene dog), men dagen etter fødslene har jeg vært helt fin i nesen (kastet Rhinoxen). :))

Det med tørrhet i munnen er skikkelilg ekkelt!! Jeg må ha et glass vann stående på nattbordet, og blir det skikkelig ille må jeg ligge våken en liten stund til jeg har spist et syrlig drops. Dette berger meg til tider...

Lykke til!!

Skrevet

Jeg har også hatt dette problemet, men det har heldigvis gått mer over nå :-) Siden jeg er allergisk mot nesespray er det helt utelukket for meg å bruke dette, uavhengig av om jeg er gravid eller ikke. Så jeg har brukt saltvann, både rhinett (eller hva den heter, sånn som du ikke pumper, men bare holder inne, så kommer det) - har sprayet til jeg kjenner det kommer ned i halsen (litt ekkelt i begynnelsen, men fikk beskjed av legen om å gjøre det) - og så har jeg brukt neseskyllehorn. Det har fungert greit for meg, du får ikke den raske og helt oppklarende effekten som nesespray gir, men det hjelper etterhvert. I tillegg har jeg i de verste periodene brukt en ekstra pute om natta, sånn at jeg får hodet høyest mulig, det åpner opp en del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...