Gå til innhold

dilemma.... pliiiiis svar!!!!! (samme som trim 1)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jm mener jeg er rundt 13 uker på vei....

når er det vanlig å høre hjertelyden på den lille?

var på kontroll på fredag og da fant jm den ikke, holdt på i ca 10 min å lete....

var tidlig på gyn-ul og da var jeg rundt 5 uker, men han kunne ikke se noe foster, bare fostersekken.

skal man ikke kunne se noe som helst av embryoet når man er 5 uker på vei?

bynne virkelig å lure på om jeg har noe foster inni magen i det helle tatt....

håpe virkelig på svar...

tiny3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min jm har sagt at det er mulig å høre hjertelyd fra ca uke 13, men at det kan være vanskelig å finne hjertet, så man bør ikke blir skuffet over å ikke finne lyd.

Det med ul vet jeg ikke.

Skjønner godt at du blir usikker. Hva med å ta en test til?

Skrevet

Man trenger absolutt ikke høre noen hjertelyd så tidlig.. Ikke vil du kunne se et lite hjerte så tidlig som i uke 5 heller... det er for tidlig. Begynner vel å slå i uke 6 (tror jeg).

Kjenner igjen den uvirkelighets følelsen.. men bare vent du, om ikke lenge melder andre tegn seg, som voksende mage :) Du har helt sikkert et lite knøtt som vokser i magen din!

Skrevet

har tatt test hjemme og hos legen, begge var positive...

jm syns det va rart ho ikke kunne finne hjertelyden.

men de sir jo at man kan være ¨gravid¨ uten foster. da har man alle symtoman og produsere hcg.

vet ikke hva jeg skal tro eller tenke.... er så bekymra.

Skrevet

Du kan jo ta en priv ul? Da vil du få se et lite hjerte som slår, og et lite foster som spreller rundt, uten at du kjenner noe som helst :)

Skrevet

har ei venninne som var på ul når hun var 4 uker på vei og da kunne de se noe inni fostersekken. men på meg kunne de ikke se noe som helst inni.

Skrevet

litt vanskelig å ta priv ul. bor i nord, vet ikke hvor de har det....:(

Skrevet

Hei!

Det er helt vanlig å ikke høre hjertelyd i uke 13. Jeg spurte min lege om å høre etter den i uke 13, men fikk beskjed om at det var alt for tidlig. JM hørte heller ikke hjertelyd hos meg i uke 17, jeg fikk beskjed om å ikke være bekymret. Jeg kjente bevegelser og skulle til ul uken etter, det gikk helt fint.

Jeg vet ikke hva man kan se på ul i uke 5, men hjertet begynner vel ikke å slå før i uke 6.

Det går helt sikkert fint!

Skrevet

Jeg var på ul i uke 8 og da kunne de bare se fostersekken. Hjertelyden vet jeg ikke når man kan høre, vi sjekket ikke Bittelitens før i uke 20...

Skrevet

skal ringe jm å høre m ho....

men når jeg var på kontroll på fredag så sa hun at det var helt vanlig å høre hjertelyden på damer som e tynne så tidlig. så ikke vet jeg....

håpe bare jeg får høre hjertelyden ikveld:)

takk for alle svar:)

Skrevet

Jeg var til ul i 5-6 uker på vei,da så kun vi en liten "runding" som pulserte. Men den pulseringen var hjertet som slo, selv om de ikke kan høres så tidlig, men ikke alle så hører når de er lengre ut heller. Men snakk med legen din..hun/han må jo vite hvor du kan få tatt privat eller offentlig ul. Stå på med legen, si at du bekymrer deg,da bør han ta deg på alvor!

Skrevet

hei alle sammen:)

har fått lytta og vi fant hjertelyden på den lille:)

den lå ganske langt opp....

tror dere jeg be glad eller?:)

Skrevet

du har rett på ekstra ultralyd om det er tvil eller du er veldig bekymret, det kan både jordmor gjøre, og gynekologer på sykehus (helsesentre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...