tiny med 3 små:) Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 jm mener jeg er rundt 13 uker på vei.... når er det vanlig å høre hjertelyden på den lille? var på kontroll på fredag og da fant jm den ikke, holdt på i ca 10 min å lete.... var tidlig på gyn-ul og da var jeg rundt 5 uker, men han kunne ikke se noe foster, bare fostersekken. skal man ikke kunne se noe som helst av embryoet når man er 5 uker på vei? bynne virkelig å lure på om jeg har noe foster inni magen i det helle tatt.... håpe virkelig på svar...
Sjokoladebanan Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 jeg fikk høre fosterlyden da jeg var i uke 15, å da sa jordmoren at jeg ikke måtte bli redd om jeg ikke hørte den... så at du ikke har hørt fosterlyd i uke 13, syns jeg ikke du skal bekymre deg så mye for... :-) med tanke på at du var til ul i uke 5 så var ikke embyroet større enn 1-3 mm.. det tror jeg ikke de klarer å se på ultralyden. du må huske at embyroet bare var 3 uker på den tiden.pittelite... alt i alt tror jeg ikke du skal være så redd for at du ikke har noe foster i magen... har du gått i 13 uker uten menstruasjon, og urinen i tillegg påviser hormonet hcg, tror jeg du bare skal slappe av. det er helt sikkert en liten krabat der inne... håper jeg kunne gi noe svar da... lykke til :-)
tiny med 3 små:) Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2008 hm.... ei venninne av meg va på ul når ho va 4 uker på vei og da så de litt av embryoet. så synes det e veldig rart at de ikke kunne se det på meg i uke 5. va ikke tegn til noe inni fostersekken engang.... e sååå engstelig. har ikke hatt mensen nei, men de sier jo at man kan være ¨gravid¨ uten foster. er det jeg er bekymra for.
Sjokoladebanan Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 er ganske sikker på at det er noe der jeg da... men er du fryktelig usikker vil jeg anbefale deg å ringe jordmor, å evt høre om du kan få komme inn på en ekstra ultralyd?? nå vet du jo ikke helt sikkert hvor mange uker du er på vei da... kan hende du er en uke mindre enn du selv tror.. (er ganske vanlig det) det finner du først ut av når du skal på ordinær ul mellom uke 17 og 20. jeg har ikke hørt om at man kan være gravid uten foster jeg da.. hvor har du hørt/lest det???
Sjokoladebanan Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 tenker du på innbilt svangerskap nå?? uansett vil jeg anbefale deg å få en ekstra ul om det er mulighet for det, for å få vite noe mer..
tiny med 3 små:) Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2008 BO - blighted ovum, tom fostersekk uten fosteranlegg inni mene eg lest mer om det på ett av foruman her inne eller så var det inne på babyverden. var jo på tidlig ul når jeg var 5 uker på vei, så e ganske sikker på kor langt jeg er på vei. er dessverre ikke så lett å få ul her, da må man reise 14 mil en vei.
tiny med 3 små:) Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2008 nei, tenke ikke på innbilt svangerskap. har tatt 2 tester... 1 hjemme og en hos legen og begge var positive.
Sjokoladebanan Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 jeg skal ikke legge meg så veldig borti det fordi det vet jeg ikke noe om detsverre, men mest sannsynlig er det noe inni der... (får håpe det hvertfall) du får bare smøre deg med tålmodighet å vente litt til da) når er neste gang du skal til jordmoren?? da er du nok kommet langt nok på vei til at dem kan høre fosterlyden :-) ønsker deg alt lykke til :-)
tiny med 3 små:) Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. mai 2008 du kan gå inn på ufrivillige aborter så kan du lese om det. skal ikke til jordmor før 16 juni. så bi lenge å vente. skal til syden om 3 uker, kommer til å bli en kjip tur. kommer til å tenke på det hele tiden. kommer en venninne til meg imorgen, hun har sånn for å høre hjertelyden så vi prøve igjen da:) håpe håpe vi høre noe da:) tusen takk for det:)
lillebull Skrevet 7. mai 2008 #11 Skrevet 7. mai 2008 Hei! Du kan sikkert slappe av. Jeg var hos gyn i uke 5 og da så han fostersekk men ikke embryo. Så det i uke 7, da så vi også et lite hjerte som slo. Leger og jordmødre kan ofte ha problemer med å høre fosterlyd. Jeg ga beskjed til legen om at jeg var engseltig og han henviste meg til gyn. Godt å få roet nervene. Lykke til.
mammmma***fødeklar*** Skrevet 7. mai 2008 #12 Skrevet 7. mai 2008 Heisann. Leit å høre at du engster deg... Synes du skal prøve å slappe av å nyte de to positive gravitestene du har jeg! Skal love deg at du i løpet av svangerskapet kommer til å bekymre deg flere ganger- en dag sparker det mindre, neste dag kanskje ikke i det hele tatt- en blir overbevist om at noe er galt for så å oppleve at det er full aktivitet etter noen timer... Tror dette er helt normalt for (nesten) alle oss gravide:-) Du kan kanskje ta en tlf til jm å høre om du kan stikke innom i forkant av sydenturen? Åsså kan du kjenne gooooodt etter gravidsymptomer ellers, tenker du blir beroliget og lykke til:-)
Asobi Skrevet 7. mai 2008 #13 Skrevet 7. mai 2008 Skjønner at du egster deg, men du har lett etter liv på tidspunkt hvor det ikke alltid viser seg. UL i uke 5 er ganske tidlig og mange opplever at de kun ser fostersekken. Når det gjelder å finne fosterlyd er dette tidlig i uke 13 og det kan ta noen uker til det skal høres. Men du, kanskje du er heldig i kveld og hører noe?? Det hadde jo vært betryggende for deg. Synes ellers du skal ta deg en legetime før ferien din. Da kan du bli mer betrygget og slipper å tenke på det når du skal på avslappende ferie. Kommer sikkert til å gå fint;)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 7. mai 2008 #14 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har enda ikke hørt hjertelyden og er 18+4 idag. Tror de fleste leger er lite gira på å høre etter fosterlyden når man er under 15 uker på vei. De hørte den ikke på meg heller. Men alt stod bra til for det om;) Kan du ikke få en tidlig UL igjen og se om det er noen der inne? Lykke til.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 7. mai 2008 #15 Skrevet 7. mai 2008 PS: du kan være mindre på vei enn du tror.. Jeg ble satt 3 uker tilbake på UL.
Irmalill Skrevet 7. mai 2008 #16 Skrevet 7. mai 2008 Jeg var selv på ultraly i uke fem, og da kunne legen se en fostere sekk. Men han advarte på forhånd at det ikke var sikkert han kunne se noe.. Så om du er kommet litt kortere enn du tror er det kanskje ikke så rart om det ikke visstes noe på ultralyd? I uke 15 spurte jeg jordmoren om hun kunne lytte etter fosterlyd, men da sa hun at det ville hun ikke fordi hun ikke kunne høre sikker lyd før i uke 16.. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, alt er sikkert i orden.
tiny med 3 små:) Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 7. mai 2008 tusen takk for alle svar:) håper jeg får høre hjertelyden ikveld, sånn at jeg kan slappe av:)
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 7. mai 2008 #18 Skrevet 7. mai 2008 Hei, jeg var på UL i uke 5 og så ikke en fostersekk, så ingenting, men fikk komme tilbake 5 dager senere, da fant han til slutt (var vanskelig å finne) en fostersekk med det bankende hjerte. Da var jeg litt mer enn 6 uker på vei. Så helt vanlig å ikke se noe så tidlig hvertfall.
tiny med 3 små:) Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #19 Skrevet 7. mai 2008 nå har vi lytta, fant hjertelyden:) tror dere jeg ble glad eller?
Trulte76 Skrevet 7. mai 2008 #20 Skrevet 7. mai 2008 er ikke uvanlig å bare se en sekk i uke 5. det er litt for tidlig å se fosteret og et hjerte som slår da. Så det er helt normalt. Og å høre hjerte slå i uke 13 er ikke alle som får. Noen får høre det tidlig, menst andre finner ikke hjertelyden så tidleg..så det er også helt normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå